farsi beauty

طرز تهیه شیرینی آلمانی خوشمزه به سبک قنادی

شیرینی آلمانی

شیرینی آلمانی یکی از پر طرفدار ترین شیرینی های جهانی است که افراد زیادی در اولین گزینه  برای استفاده در کنار نوشیدنی های داغ به سراغ آن می روند. همچنین از آنجا که شیرینی آلمانی مانند بسیاری از شیرینی ها در مدت زمان کوتاهی خراب نمی شود باعث شده که از این شیرینی خوش طعم استقبال زیادی در سراسر جهان شود.

 

مواد لازم برای تهیه ی شیرینی آلمانی

کره

۱۵۰ گرم

شکلات تخته ای

به مقدار کافی ( دلخواه)

آرد سفید

۳۰۰ گرم

وانیل مایع

۱/۲ قاشق چایخوری

تخم مرغ

۱ عدد

پودر شکر

۸۰ گرم

مارمالاد با طعم دلخواه

به مقدار کافی

 

طرز تهیه ی شیرینی آلمانی :

مرحله ی اول :

در ابتدا کره را که با دمای محیط نرم شده است را داخل ظرفی گودی شکل می ریزیم و پودر شکر را به آن اضافه میکنیم و با دور کند هم زن برقی مواد را با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس مواد را با دور متوسط هم زن به مدت زمان پنج دقیقه هم می زنیم تا مایع سفید و پوک شود. حالا تخم مرغ و وانیل را به کره و شکرمان اضافه کرده و  تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط می کنیم.

مرحله ی دوم :

در این مرحله آرد را آرام آرام به موادمان اضافه کرده و با لیسک مواد را دورانی مخلوط میکنیم. نیازی به ورز  دادن خمیر نیست زیرا به روغن افتاده و‌ خشک می شود. بنابر این تنها خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم. یک قسمت آن را سلفون کشیده و داخل یخچال می گذاریم. سپس کاغذ روغنی را روی میز گذاشته و قسمت باقی مانده خمیر را داخل آن گذاشته و کاغذ روغنی  روی آن قرار می دهیم تا خمیر بین دو کاغذ روغنی باشد.

مرحله ی سوم :

حال با وردنه خمیر را به اندازه ی سه میل باز کرده و پس از آنکه فر را بر روی ۱۷۵ درجه قرار دادیم و اجازه دادیم پانزده دقیقه زودتر گرم شود. خمیر را با همان کاغذ روغنی روی سینی قرار می دهیم. حالا کاغذ هارا برداشته و به خمیر کاتر می زنیم  تا  شیرینی ها به یکدیگر نچسبند. در این مرحله نوبت آن رسیده که شیرینی ها را داخل فر بگذارید تا به مدت ده الی پانزده دقیقه درون فر از قبل گرم شده پخته شوند. ( پس از آنکه کف شیرینی ها طلایی شدند یعنی به طور کامل پخته شده اند)

مرحله ی چهارم :

در این مرحله مارمالاد را درون قیفی یک بار مصرف ریخته و  شیرینی را برداشته و در قسمت صاف آن به مقدار دلخواه مارمالاد می ریزیم و شیرینی دیگر روی آن قرار می دهیم. و آن هارا پس از آنکه به طور کامل بر روی یکدیگر قرار گرفتند داخل سینی می گذاریم .

مرحله ی آخر :

در آخرین مرحله شکلات تخته ای را آب کرده و به شکل دلخواه بر روی شیرینی هایتان بریزید. شیرینی شما آماده است.

نوش جان

منبع تصویر nashmil_hosseini

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب