farsi beauty

طرز تهیه شیرینی خوشمزه و سنتی آب دندان مازندران

شیرینی آب دندان

یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه و سنتی ایران که طعم متفاوتی دارد، شیرینی آب دندان میباشد. این شیرینی بافتی همانند نان برنجی دارد. این شیرینی متعلق به استان مازندران میباشد و طعم های متنعوعی تهیه میشود. این شیرینی در استان های شمالی به عنوان شیرینی مناسبتی شناخته میشود و در مناسب هایی مانند عید ها برای پذیرایی سرو میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش آشپزی این شیرینی خوشمزه را با هم یاد بگیریم.

 

مواد لازم

مواد لازم شیرینی آب دندان

آرد برنج

1 و نیم پیمانه

آرد سفید قنادی

½ پیمانه

روغن صاف قنادی

1 پیمانه

پودر قند

½ پیمانه

زرده تخم مرغ

1 عدد

وانیل

¼ قاشق چای خوری

بکینگ پودر

1 قاشق چای خوری

پودر هل

1 قاشق مربا خوری

 

طرز تهیه

مرحله اول:

در ابتدا پودر قند و روغن صاف قنادی را درون یک کاسه ریخته و با همزن با دور متوسط هم میزنیم تا رنگ آن کرم و پوک شود.

مرحله دوم:

سپس زرده، هل و وانیل را به مواد اضافه کرده و دوباره هم میزنیم تا سبک شود. بکینگ پودر، آرد برنج و آرد قنادی را باهم مخلوط کرده و الک میکنیم.

مرحله سوم:

حال آرد را به مواد افزوده و با دستانمان که کمی آنها را چرب کردیم خمیر را ورز میدهیم. توجه کنید که نباید دیگر به خمیر آرد اضافه کنید. حال باید خمیز را درون یک نایلون قرار دهیم.

مرحله چهارم:

در همان محیط آشپزخانه قرار میدهیم تا به مدت 12 ساعت استراحت کند. بعد از استراحت خمیر، آن را روی صفحه کار قرار داده و آن را پهن میکنیم تا به ضخامت نیم الی یک سانتی متر برسد.

مرحله پنجم:

سپس خمیر را قالب زده و با دست به صورت دایره در می آوریم. سینی فر را بیرون آورده و فر را روی حرارت 180 درجه تنظیم میکنیم و میگذاریم به مدت 15 دقیقه گرم شود.

مرحله ششم:

کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار داده و خمیر ها را روی سینی با فاصله میگذاریم. میتوانید روی آنها هر شکلی که دوست دارید ایجاد کنید. با یک فرچه، روی آنها را زعفران دم کرده میزنیم.

 مرحله هفتم:

میتوانیم کمی کنجد هم روی آنها بپاشیم. سینی را درون فر میگذاریم و به مدت 10 الی 15 دقیقه میگذاریم تا بپزد. بعد از پخت میتوان از فر بیرون آورد و درون ظرف مورد نظر چیده و سرو کرد.

حرف آخر

امیدوارم این نان سنتی مازندران را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

 

نوش جان

 

منبع عکس ivy__bakery

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب