farsi beauty

طرز تهیه کیک شعریه خوشمزه به روش قنادی

کیک شعریه

کیک شعریه یکی از کیک های خوشمزه ی جهانی است که بسیار محبوب بوده و ساده آماده می شود. برای مشاهده ی آموزش پخت  کیک شعریه در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک شعریه :

تخم مرغ

۳ عدد

ماست

۱ لیوان

شکر

۱ لیوان

روغن نارگیل یا روغن مایع

۱ لیوان سرخالی

وانیل

نوک‌ قاشق چایخوری

آرد

۲ لیوان

بکینگ پودر

۱ قاشق غذاخوری

پودر نارگیل

یک دوم لیوان

رشته شعریه

۱ بسته

کره

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک شعریه

در مرحله ی اول فر را روشن کرده و تخم مرغ را با مواد دیگر ترکیب می کنیم :

در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود سپس قالب را با روغن چرب کرده و یا با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ را همراه با ماست ، شکر ، وانیل و روغن نارگیل یا روغن مایع داخل کاسه می ریزیم و با دور تند همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

در مرحله ی دوم مایه کیک را آماده کرده و داخل قالب می ریزیم :

در مرحله ی دوم  آرد و ‌بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده و‌ دو‌ مرتبه الک می کنیم. سپس مخلوط آرد را داخل الک می ریزیم و برای مرتبه ی سوم مخلوط آرد را داخل کاسه ی حاوی تخم مرغ الک می کنیم. حالا مواد را به کمک لیسک مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مایه کیک را داخل قالب ریخته و سطح قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافه و حباب های داخل کیک از بین بروند.

در مرحله ی سوم رشته ی شعریه را آماده کرده و کیک را می پزیم :

در مرحله ی سوم تابه ای مناسب روی حرارت می گذاریم و کره را به آن اضافه می کنیم. سپس رشته ی شعریه را خرد کرده و داخل تابه می ریزیم و مقداری تفت می دهیم. در ادامه حرارت را خاموش کرده و پس از آنکه رشته ی شعریه خنک شد آن را روی مایه کیک ریخته و  در طبقه ی وسط فر قرار می دهیم. حدود سی و ‌پنج تا چهل و پنج دقیقه زمان لازم است تا کیک به خوبی پخته شود پس از گذشت سی و ‌پنج دقیقه یک خلال دندان را داخل سطح کیک می کنیم و اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک ما آماده است. در پایان هم کیک را از فر خارج کرده و ‌پس از خنک شدن از قالب بیرون آورده و سرو می کنیم. کیک شعریه ی ما حاضر است.

منبع تصویر zohrehsor

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب