farsi beauty

ماسک ورقه ای چیست؟ نحوه ی استفاده از آن و آشنایی با انواع مختلف این ماسک

ماسک ورقه ای

یکی از روش های مناسب برای مراقبت از پوست و تغذیه آن استفاده از ماسک است. ماسک های گوناگونی برای افزایش درخشش و زیبایی پوست در دسترس است اما با وجود تنوع ماسک ها، ماسک های ورقه ای به دلیل استفاده آسان و راحت، بین مردم محبوبیت بیشتری دارد. ماسک ورقه ای تاثیرات شگفت انگیزی برای پوست دارد. این ماسک ها طبیعی نیستند و از پارچه ای شبیه به حالت صورت درست شده اند و به اسانس و مواد مفید و مغذی آغشته شده اند. پارچه ی استفاده شده در ماسک از خارج شدن مواد مغذی جلوگیری می کند و تاثیر آن را به حداکثر می رساند. ماسک های ورقه ای برای انواع مختلف پوست وجود دارد و شما برای استفاده از ماسک ورقه ای باید نوع پوست خودتان را تشخیص دهید و بر اساس آن ماسک را انتخاب و استفاده کنید.

ماسک ورقه ای کاربرد های زیادی دارد. برخی از کاربرد های آن مانند رطوبت رسانی، نرم و لطیف کردن پوست، روشن کنندگی، از بین بردن جوش و تازه کردن پوست صورت است.

ماسک ورقه ای

ماسک ورقه ای چیست؟

 جنس ماسک های ورقه ای پنبه ایی یا شبه پنبه ایی است و محتویات آن ها مانند سرم هاست که آن ها را از ماسک های معمولی متمایز می سازد. ترکیبات این ماسک ها چرب و روغنی نیست و ترکیبات آن مانند ژل مایع رقیق است و بعد از استفاده از آنها نیاز به تمیز کردن پوستتان ندارید. ماسک های ورقه ای تمامی قسمت های صورت به جز چشم ها و بینی را پوشش می دهد. ماسک ورقه ای برای اثر گذاری بر روی پوست صورت شما تنها به بیست دقیقه نیاز دارد این ماسک ها بعد از استفاده به راحتی از روی صورت برداشته می شوند.

ماسک های ورقه ای محبوب ترین روش مراقبتی افراد کره ای است و آنها برای اولین بار از این ماسک ها استفاده می کردند.ماسک ورقه ای

در چند دهه ی اخیر از ماسک های ورقه ای، یک بار در هفته استفاده می شد اما امروزه میزان مصرف آن افزایش یافته و استفاده از آن به یک یا دو بار در روز رسیده است.

آشنایی با انواع ماسک ورقه ای برای انواع پوست

ماسک ورقه ای با عصاره حلزون برای رفع آکنه

ماسک حلزون آبرسانی قوی است و به همین دلیل برای پوست هایی که مستعد جوش و آکنه هستند بسیار مناسب و مفید است. همچنین این ماسک در درمان پوست های آسیب دیده تاثیر زیادی دارد. در صورتی که قسمتی از پوستتان زخم شده ماسک های ژلی می تواند بهتر از ماسک های ورقه ای پنبه ای به بهبود زخم پوستتان کمک کند. همچنین در صورتی که شما پوستی معمولی دارید می توانید از ماسک ورقه ای حلزون استفاده کنید.

ماسک ورقه ای آبرسان برای پوست های مختلط

ماسک آبرسان و پاک کننده می تواند انتخاب مناسبی برای پوست های مختلط باشد. پوست مختلط در قسمت پیشانی و بینی چرب است و در دیگر نواحی خشک یا معمولی می باشد. توجه داشته باشید ماسکی که انتخاب می کنید از مواد طبیعی مانند خزه ی دریایی تشکیل شده باشد تا همزمان به مرطوب کنندگی و سم زدایی پوست صورتتان کمک کند.

ماسک ورقه ای ماست برای پوست های چرب

ماسک ورقه ای ماست با کوچک کردن و کاهش منافذ پوست، تولید چربی پوست را کنترل می کند و تا حدودی کاهش می دهد. همچنین ماست می تواند به خوبی پوست شما را لایه برداری کند و منافذ شما را تمیز کند.

ماسک ورقه ای

تسکین پوست با ماسک ژلی شفاف

این ماسک خواص مرطوب کنندگی بالایی دارد و استفاده از آن بر روی مناطق ملتهب پوست می تواند بسیار مفید باشد و التهابات را تسکین دهد. افرادی که دچار برخی بیماری های پوستی مانند اگزما هستند می توانند از این ماسک برای کاهش درد و تسکین التهابات استفاده کنند. همچنین این ماسک بسیار پوست را مرطوب و نرم می کند.

ماسک های ورقه ای مرطوب کننده

استفاده از ماسک های ورقه ای که حاوی مرطوب کننده هایی مانند بوتیلین گلیکول، گلیسیرین و هیالورونیک اسید هستند می تواند پوست شما را نرم و لطیف کنید و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کند. همچنین این ماسک های مرطوب کننده با آب رسانی به منافذ پوست، چین و چروک و خطوط پوست صورت را کاهش می دهد.

نحوه ی صحیح استفاده از ماسک ورقه ای

برای اینکه به بهترین نتیجه در استفاده از ماسک ورقه ای برسید لازم است به برخی نکات توجه کنید:

تمیز کردن پوست قبل از ماسک ورقه ای

ماسک های ورقه ای روی پوست های کثیف تاثیر آنچنانی ندارند پس قبل از استفاده از آنها صورتتان را تمیز بشویید. یک شوینده مخصوص پوست صورتتان را با آب گرم مخلوط کنید و با کف درست شده صورتتان را ماساژ دهید و بعد از آن صورتتان را با حوله ای به طور کامل خشک کنید.

ماسک ورقه ای

استفاده از تونر قبل از ماسک ورقه ای

تونر می تواند PH پوست را کنترل کند. در واقع تونر با بستن منافذ پوست، آن را از هر گونه آلودگی پاک می کند و سبب می شود ماسک ورقه ای تاثیر بیشتری روی پوستمان بگذارد. چند قطره از تونر مناسب پوستتان را روی پنبه ایی بریزید و به صورتتان بزنید.

نحوه ی استفاده از ماسک ورقه ای

ماسک را با دقت از بسته اش خارج کنید و سرم داخل آن را با دست به صورت، گردن و دست ها ماساژ دهید.

 مدت زمان استفاده از ماسک بیست دقیقه است. در صورتی که بیشتر روی پوست صورت شما بماند نه تنها سودی ندارد بلکه موجب التهاب پوستتان نیز می شود. در صورتی که روی ماسک نوشته شده است که کمتر از بیست دقیقه روی صورت بماند حتما این کار را انجام دهید. هرگز هنگامی که ماسک روی صورتتان است نخوابید.

برای برداشتن ماسک از روی صورتتان، آن را از قسمت چانه جدا کنید و به سمت بالا بکشید تا به راحتی از روی پوستتان برداشته شود.

ماسک ورقه ای

نکات مهم بعد از برداشتن ماسک

  • بعد از برداشتن ماسک از شستن صورت خود خودداری کنید.
  • بعد از برداشتن ماسک می توانید از مرطوب کننده و سرم همیشگی خود استفاده کنید. باید توجه داشته باشید تا محصول مورد نظر را به آرامی روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود.
  • در صورتی که قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرد، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • از ماسک های ورقه ای که حاوی پارابن، روغن های معدنی و رنگ مصنوعی هستند، استفاده نکنید زیرا به پوست شما آسیب می رسانند.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب