farsi beauty

طرز تهیه شربت پنیرک مجلسی با رنگ های مختلف

شربت پنیرک

شربت پنیرک یکی از انواع شربت های خوش رنگ و پر خاصیت می باشد. پنیرک به تنهایی مزه ی خاصی ندارد ولی درست کردن شربت با آن شما را از خواص بی نظیر آن مانند کاهش گرما و حرارت بدن، جلوگیری از گرما زدگی، درمان تنگی نفس و سرفه و بهبود و درمان سرماخوردگی بهره مند می کند. این شربت به دلیل رنگ زیبا و خاصی که دارد می تواند در مجالس و مهمانی ها حضور پررنگی داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه شربت پنیرک برای چهار نفر

گل پنیرک خشک شده

هشت قاشق غذاخوری

شکر

دوازده قاشق غذاخوری

گلاب یا عرق بیدمشک

به مقدار لازم

تخم شربتی

دو قاشق غذاخوری

آب سرد یا یخ

به مقدارلازم

 

طرز تهیه شربت پنیرک

مرحله اول، رنگ دهی پنیرک

 برای رنگ شربت شما می توانید از دو روش استفاده کنید.

روش اول

شما می توانید لیوان های مخصوصی که می خواهید در آن شربت میل کنید را آماده کنید. در هر کدام از آن ها دو قاشق گل پنیرک بریزید. برای رنگ پس دادن گل ها روی آنها کمی آب سرد یا چند تکه یخ بریزید. پس از مدتی گل پنیرک شروع به رنگ پس دادن می کند. در نهایت این مخلوط را از صافی رد کنید.( می توانید این کار را در یک ظرف بزرگ به جای لیوان انجام دهید و در نهایت شربت را به لیوان ها منتقل کنید.)

 

روش دوم

می توانید گل پنیرک را به همراه شکر درون غذاساز بریزید به خوبی ترکیب کنید. پس از اینکه باهم به خوبی ترکیب شدند مخلوط شکر و گل پنیرک را به آب سرد اضافه کنید تا رنگ آن درون آب پخش شود. پس از آن می توانید مخلوط آب و پنیرک را از یک پارچه ی نخی عبور دهید تا شربتی یکدست داشته باشید.

 

مرحله دوم

پس از اینکه عصاره ی گل پنیرک آماده شد به آن شکر، آب، گلاب یا عرق بیدمشک اضافه کنید. برای اضافه کردن تخم شربتی ابتدا باید آن را تمیز کنید و کمی آب به آن اضافه کنید. صبر کنید تا تخم شربتی آب را به خودش جذب کند و حالتی ژله ای پیدا کند. شربت شما آماده است. نوش جان.

شربت پنیرک

نکات کلیدی شربت پنیرک

  • می توانید به جای استفاده از شکر، از شربت بیدمشک یا شربت گلاب استفاده کنید. ابتدا باید شهدی با ترکیب شکر و آب بر روی حرارت تهیه کنید و بعد به آن عرق بید مشک یا گلاب اضافه کنید.
  • شما می توانید از عرق های دیگری مانند عرق نعنا، عرق بهار نارنج، عرق کاسنی و عرق شاتره برای تهیه شربت پنیرک استفاده کنید.
  •  شما می توانید پنیرک را از عطاری ها تهیه کنید و این شربت پر از خاصیت را تهیه کنید.
  • در صورتی که رژیم لاغری دارید می توانید به جای شربت و شکر از عسل استفاده کنید.

 

درست کردن رنگ های دیگر شربت پنیرک

  • شربت پنیرک با رنگ سبز: برای داشتن شربت پنیرک با رنگ سبز کافی است مقداری زعفران دم کرده به عصاره ی آن اضافه کنید تا رنگ دلخواهتان به دست بیاید.
  • شربت پنیرک با رنگ صورتی یا ارغوانی: با اضافه کردن چند قطره آب لیمو ترش یا سرکه شربت شما به رنگ صورتی ای ارغوانی تغییر رنگ می دهد. توجه داشته باشید میزان آب لیمو اگر زیاد باشد شربت شما بی رنگ می شود.
  • شربت پنیرک با تناژ بنفش: در صورتی که عصاره پنیرک نسبت به شربت بیشتر باشد رنگ شربت شما پررنگ تر می شود. ولی اگر از عصاره ی کمتری استفاده کنید رنگ شربت شما آبی کم رنگ خواهد شد.

منبع تصویر: ashpazkhoney_man

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب