farsi beauty

طرز تهیه شامی خوشمزه با گوشت گوسفندی به سبک گیلانی

شامی رشتی

شامی رشتی یکی از  غذاهای خوشمزه شهر رشت است که با ترکیبات متنوع درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی رشتی در ادامه با آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

گوشت گوسفندی

۵۰۰ گرم

نخود

۵۰۰ گرم

لپه

۵۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد

سیب زمینی

۲ عدد متوسط

پودر دارچین

۱ قاشق چای خوری

نمک، فلفل سیاه زردچوبه

به مقدار کافی

دستور پخت شامی رشتی

مرحله اول:

برای تهیه شامی رشتی، نخود و لپه را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و می گذاریم حبوبات به مدت ۱ شب درون آب بمانند تا کاملا خیس بخورند. آب حبوبات را چندین مرتبه عوض می کنیم.

مرحله دوم:

 گوشت را به صورت مکعبی خورد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. نخود و لپه خیس خورده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی خارج شود.

مرحله سوم:

 پوست سیب زمینی و پیاز را جدا می کنیم، به همراه نخود و لپه به گوشت اضافه می کنیم. به اندازه کافی درون قابلمه آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا مواد کاملا بپزند.

مرحله چهارم:

 پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت زمان، گوشت کاملا می پزد و آب اضافی اش تبخیر می شود. مواد را از قابلمه خارج می کنیم و گوشت را ریش ریش می کنیم، لپه و نخود را درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. دوباره به همراه پیاز و سیب زمینی درون چرخ گوشت می ریزیم و یک بار دیگر چرخ می کنیم. مواد چرخ شده را با گوشت مخلوط می کنیم و پودر دارچین، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم:

 تخم مرغ را به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند. اگر شامی کمی شل بود به آن مقداری آرد نخودچی اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله هفتم:

یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم، وقتی روغن به خوبی گرم شد. مقداری از مواد شامی را بر می داریم و به شکل دلخواه فرم می کنیم.

مرحله هفتم:

وسط شامی را سوراخ ایجاد می کنیم و درون تابه قرار می دهیم تا به طور کامل سرخ شود، تمام مایع شامی را به همین صورت آماده می کنیم و سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان نوش جان می کنیم.

منبع تصویر sahar.cooking.rasht

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب