farsi beauty

طرز تهیه ماست و موسیر خوشمزه خانگی با ماست چکیده

ماست و موسیر

ماست موسیر یکی از میان وعده هایی است که در کنار بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می شود و طرفداران بسیاری نیز دارد. برای مشاهده ی آموزش ماست موسیر با ما همراه باشید.

مواد لازم :

موسیر خشک

۵۰ گرم

ماست چکیده

۵۰۰ تا ۷۵۰ گرم

نمک

یک دوم قاشق چایخوری

دستور تهیه ی ماست موسیر

مرحله ی اول :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و‌ موسیر ها را به آن اضافه می کنیم. سپس به اندازه ی یک بند انگشت بالای موسیر ها آب گرم می‌ریزیم تا به خوبی خیس بخورند  و نرم شوند. پس از نرم شدن موسیر ها را آبکش کرده  و آب آن را دور می‌ریزیم. سپس مطمئن می شویم تمام آب آن آبکش شده است. به این نکته توجه کنید که نیاز نیست روی موسیر ها پس از آبکشی آب بگیریم.

مرحله ی دوم :

پس از آنکه مطمئن شدیم آب موسیر ها به خوبی کشیده شده است زمان پودر کردن آنها است . برای این کار از میکسر یا مخلوط کن استفاده می کنیم. و در صورتی که هیچ کدام از اینها را در دسترس نداشتیم موسیر ها را با قسمت ریز رنده ، رنده می کنیم.

مرحله ی سوم :

پس از آنکه کار رنده کردنمان تمام شد موسیر را داخل ماست ریخته و نمک را به آن اضافه می کنیم. سپس به مدت شش ساعت مخلوط ماست و موسیر را داخل یخچال می گذاریم تا طعم موسیر به بهترین شکل به خورد ماست برود. (به سلیقه ی خود می توانید مقدار ماست و موسیر را کم یا زیاد کنید. ) ماست موسیر ما آماده است. نوش جان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب