farsi beauty

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل شده

سالاد سزار

سالاد سزار یک سالاد پرطرفدار ایتالیایی است که برای اولین بار توسط سزار کاردینی با ساده ترین مواد موجود در یخچال آماده شد و همچنین به نام خودش ثبت شد. این سالاد از آن زمان تا به حال دچار تحولاتی شده به طور مثال این سالاد در اصل با ماهی آنچوی یا کولی تهیه می شد. سالاد سزار به دلیل داشتن مرغ و نان می تواند جزو وعده اصلی غذایی باشد و همچنین به اشکال مختلفی قابل تهیه می باشد.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

سینه مرغ

یک عدد

نان تست

یک بسته

کاهو

یک عدد

سیر

چهار حبه

سس خردل

یک قاشق غذاخوری

آبلیمو

یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون

دو قاشق غذاخوری

کره

100گرم

نمک، فلفل و پودر سیر

به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص سالاد

روغن زیتون

دو سوم لیوان

سیر

دو حبه

سس خردل

یک قاشق غذاخوری

سس مایونز

دو قاشق غذاخوری

آبلیمو

دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

پنیر پارمزان

یک قاشق غذاخوری

سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار

مرحله اول، مزه دار کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ را با سس خردل، سیر له شده یا ورقه شده، آبلیمو، کمی روغن زیتون، نمک و فلفل به خوبی ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن مرغ با این ترکیب آن را در یک ظرف در بسته به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی مزه دار شود و سس جذب مرغ شود.

 

مرحله دوم، پخت مرغ (گریل کردن آن)

پس از گذشت دو ساعت سینه های مرغ را در تابه ی مخصوص گریل به خوبی سرخ کنید. درصورتی که تابه گریل در دسترس نداشتید می توانید سینه مرغ را با استفاده از یک تابه ی معمولی سرخ کنید.

 

مرحله سوم، تفت دادن نان تست

دور نان تست را بگیرید. در صورت علاقه می توانید دور نان را جدا نکنید. کره را آب کنید و به آن پودر سیر اضافه کنید. با استفاده از یک برس این ترکیب را روی نان تست بکشید و به خوبی آن را مزه دار کنید. پس از مزه دار کردن نان، آن را به قطعات کوچک تری تقسیم کنید. نان تست را در تابه تفت بدهید تا طلایی شود. شما می توانید نان ها را در فر هم آماده کنید. آنها را در سینی فر بچینید و در دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا آماده و برشته شوند.

 

مرحله چهارم، آماده کردن سس سالاد سزار

برای آماده کردن سس تمامی مواد سس یعنی آبلیمو،سیر رنده شده، سس خردل، سس مایونز، نمک و فلفل را درون یک کاسه با استفاده از همزن برقی یا دستی به خوبی مخلوط کنید. دو دقیقه به همزدن ادامه دهید و پس از آن روغن را به آرامی اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. (بهتر است هنگام اضافه کردن روغن هم زدن را متوقف نکنید.) تا جایی که سس سفت و غلیظ شود به همزدن آن ادامه دهید و در نهایت به آن پنیر پارمزان را اضافه کنید. و سپس سس را در یخچال قرار دهید.

سالاد سزار

مرحله پنجم

کاهو ها را به خوبی بشوید و اجازه دهید آب آن برود. بر اساس ذائقه و علاقه ی خودتان می توانید کاهو ها را ریز یا درشت برش دهید و خورد کنید. پس از خورد کردن کاهو آن را به ظرف مناسبی انتقال دهید. سس مخصوص سالاد سزار را به کاهو ها اضافه کنید. نان تست طلایی شده و مرغ گریل شده را در ظرف روی کاهوها بچینید. برای تزئین می توانید از گوجه گیلاسی و زیتون استفاده کنید. همچنین می توانید کمی پنیر پارمزان روی مرغ و نان تست بریزید. سالاد سزار شما آماده است. نوش جان.

منبع تصویر: ashpazkhoney_man

سالاد سزار

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب