farsi beauty

آیا برقراری رابطه جنسی در زمان پریود خطرناک است؟ [پاسخ به سوالات متداول]

رابطه جنسی سرد مزاجی

در مورد روابط جنسی بدانید

روابط جنسی روابطی اند که اگر به صورت درست و اصولی انجام شوند می تواند موجب سلامت اندام های بدن، سلامت روحی و روانی شوند.

 

آیا برقراری رابطه جنسی در دوران پریودی امکان پذیر است؟

رابطه جنسی و انجام آن در دوره پریودی یک تصمیم شخصی است اما بهتر است بدانید این تصمیم می تواند عوارض یا فوایدی نیز برای بدن داشته باشد، پس در ادامه قرار است به فواید و مضرات رابطه جنسی در دوره پریودی بپردازیم.

 

قاعدگی پریود

فواید رابطه جنسی در دوران پریودی

1. آزاد شدن اندروفین در بدن

از فواید رابطه جنسی در دوران پریودی می توانیم به آزاد شدن اندروفین در بدن اشاره داشته باشیم، اندروفین و ترشح آن در بدن می تواند مانند مورفین عمل کند و موجب احساس خوشحالی و لذت شود، همچنین درد و ناراحتی را کاهش می دهد و می تواند موجب احساس سرخوشی در بدن گردد.

2. رفع گرفتگی های عضلات و تسکین درد

انجام روابط جنسی و تجربه ارگاسم در طول پریودی در بانوان می تواند با انقباض رحم موجب رفع گرفتگی ها و دردهای شکم و کمر گردد و سبب قاعدگی بهتر برای افراد شود.

3. افزایش میل جنسی در بانوان

برخی از بانوان چرخه قاعدگی نامنظم به دلیل نوسانات هورمونی را تجربه می کنند، در این هنگام می توانید با ایجاد روابط جنسی در دوره پریودی امیال جنسی خود را نیز تعیین کنید، رابطه جنسی در این دوران برای بانوان می تواند به خروج سریعتر محتویات رحم در دوره قاعدگی و کوتاه تر شدن روزهای پریودی کمک کند.

4. تسکین انواع سردرد

بیش از نیمی از بانوان در هنگام قاعدگی سردرد های شدید و میگرنی را تجربه می کنند، طبق تحقیقات ما با انجام رابطه جنسی در دوره پریودی می توانید سردرد خود را کاهش دهید.

 

قاعدگی پریود

عوارض روابط جنسی در دوره قاعدگی

1. انتقال بیماری های مقاربتی

یکی از بدترین عوارض روابط جنسی در دوران پریودی انتقال بیماری های مقاربتی می باشد، برخی ویروس ها که در خون زندگی می کنند با انجام رابطه جنسی در دوران پریودی به راحتی قابل انتقال هستند بنابراین پیشنهاد می شود حتما در دوران پریودی برای انجام روابط جنسی از کاندوم استفاده کنید.

2. جاری شدن خون در حین رابطه

ممکن است در حین رابطه جنسی جریان خون شروع به حرکت بیشتر کند و موجب آلوده شدن محیط اطراف و عصبی شدن بانوان در هنگام رابطه به همراه اضطراب و استرس شود.

3. کاهش میل جنسی

ممکن است برخی افراد با کاهش میل جنسی در قائدگی رو به رو شوند، با انجام رابطه نیز این حس چند برابر می گردد بنابراین رابطه جنسی در این موارد می تواند موجب آسیب های روحی و روانی برای بانوان گردد.

4. افزایش خون در دوران قاعدگی

از دیگر عوارض ایجاد رابطه جنسی در بانوان در هنگام پریودی بیشتر شدن دوره خونریزی و احتمال ابتلا به احتقان در رحم می باشد، بنابراین ممکن است بعضی از افراد در هنگام پریودی و بعد از انجام رابطه جنسی خونریزی شدید را تجربه کنند.

 

رابطه مقعدی در دوره پریودی

به طور کلی انجام رابطه مقعدی از نظر پزشکی یکی از بدترین روش های برقراری رابطه جنسی و یکی از خطر آفرین ترین روش هاست، انجام رابطه مقعدی در دوره پریودی می تواند موجب بی اختیاری مدفوع، مشکلات روده ای و پارگی مقعد شود بنابراین پیشنهاد می کنیم که رابطه جنسی مقعدی را در دوران پریودی فراموش کنید.

 

رابطه جنسی سرد مزاجی

چند روز بعد از پریودی می توانیم نزدیکی کنیم؟

مهمترین مسئله در رابطه با روابط جنسی رضایت طرفین می باشد و زمان خاصی برای ایجاد ارتباط جنسی برای افراد تعیین نمی شود.

 

چگونه در دوران قاعدگی رابطه جنسی ایمن داشته باشیم؟

از پیشنهادات تیم ما برای افرادی که دوست دارند روابط جنسی را در دوره قاعدگی نیز تجربه کند این است که حتما از کاندوم استفاده شود تا ویروس و مشکلات باکتریایی انتقال داده نشود و حتماً در روزهای آخر پریودی که احتمال بارداری کم است و لغزندگی واژن بیشتر می شود رابطه را برقرار کنید.

 

روابط غیر دخولی در دوران قاعدگی

شما می توانید در دوران قاعدگی بدون ایجاد رابطه جنسی، ارگاسم را تجربه کنید، شما می توانید از روابط دهانی یا استفاده از ماساژ اندام تناسلی ارگاسم را تجربه کنید.

 

بارداری در دوران پریودی چگونه امکان پذیر است؟

ممکن است طول کشیدن قاعدگی بیشتر از 5 روز باشد و تخمک گذاری زودتر از زمان موعود انجام شود، در این صورت احتمال بارداری در دوران قاعدگی نیز امکان پذیر می باشد.

 

رابطه جنسی سرد مزاجی

نزدیکی در دوران قاعدگی و احکام آن

طبق نظریه های دین اسلام نزدیکی در دوران پریودی برای بانوان و آقایان حرام است و نباید در این ایام رابطه جنسی برقرار شود.

 

نحوه انجام روابط جنسی در دوران پریودی

بهتر است در این دوران از کاندوم استفاده شود و روش های غیر دخولی برای ارگاسم و ارضای طرفین استفاده شود.

 

علت تحریک شدن برخی از بانوان در دوران قاعدگی چیست؟

تحریک شدن برخی از بانوان در دوره پریودی بر اساس هورمون ها و پارامترهای محیطی آنها می باشد و این اتفاق در همه افراد یکسان نمی باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب