farsi beauty

طرز تهیه شیرینی سمولینا ترکیه ای با مغز شکلاتی، شیرینی ایرمیک

شیرینی سمولینا

شیرینی سمولینا با آرد سمولینا که در ماکارانی و نان از آن استفاده می شود و خواص زیادی دارد درست می شود. این شیرینی ترکیه ای نام دیگری به نام ایرمیک دارد. برای آموزش شیرینی سمولینا با سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم برای شیرینی سمولینا

آرد

سه پیمانه و نصف یا لیوان

آرد سمولینا

یک لیوان

روغن

یک لیوان

کره

125گرم

تخم مرغ

یک عدد

ماست

یک فنجان

وانیل

یک بسته

بکینگ پودر

نصف بسته

 

مواد لازم برای میان شیرینی

پودر کاکائو

دو قاشق چای خوری

گردو

یک قاشق چای خوری

 

مواد لازم برای شهد شیرینی

شکر

سه پیمانه

آب

سه لیوان

لیمو ترش تازه

یک چهارم لیمو

طرز تهیه شیرینی سمولینا

مرحله اول

در ابتدا کره را از یخچال بیرون بیاورید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد و نرم شود. بعد از نرم شدن کره آن را درون ظرفی بریزید و به آن روغن، ماست و تخم مرغ را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

 

مرحله دوم

آرد سمولینا، بیکینگ پودر و وانیل را به ظرف اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید. بعد از آن آرد را سه بار الک کنید و به ظرف اضافه کنید و در نهایت آن را ورز دهید تا خمیری یک دست حاصل شود.

 

مرحله سوم

 گردو را به خوبی خورد و ریز کنید. برای آماده کردن خمیر داخل شیرینی مقداری از خمیر آماده شده با آرد سمولینا را بردارید و گردوی ریز شده و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

 

مرحله چهارم

پس از درست کردن خمیر میانی شیرینی، خمیر سفید را پهن کنید و با وردنه یک لایه نازک و مستطیلی از خمیر سفید درست کنید. بعد از این کار خمیر کاکائویی را روی خمیر سفید بگذارید و رول کنید. ( خمیر کاکائویی باید داخل خمیر سفید قرار بگیرد.)

 

مرحله پنجم

فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد بگذارید و منتظر بمانید تا گرم شود. رول های شیرینی را به اندازه های دلخواه برش بزنید. و سپس آن ها را روی سینی فر بچینید. ( سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید تا شیرینی ها به سینی نچسبند.) بر روی شیرینی ها برش ریز ایجاد کنید و آن ها را در طبقه ی وسط فر قرار دهید و منتظر بمانید تا کاملا بپزند.

 

مرحله ششم، آماده کردن شهد شیرینی

برای آماده کردن شهد ابتدا شکر و آب را در یک قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و صبر کنید تا شربت شما غلیظ شود حالا لیمو را به شربت اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

 

مرحله هفتم

پس از پخت شیرینی، شهد خنک شده را روی آن ها بریزید و شیرینی سمولینا را یک ساعت در یخچال بگذارید تا شهد کاملا به خورد شیرینی برود. می توانید با استفاده از خورده های گردو یا حتی پسته شیرینی را تزئین کنید. پس از گذشت یک ساعت شیرینی سمولینای شما آماده ی مصرف می باشد. نوش جان

منبع تصویر: melekce_kitchen

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب