farsi beauty

طرز تهیه سیمفردوی انبه دسر ایتالیایی خوشمزه

سیمفردوی انبه

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با روش تهیه ی سیمفردوی انبه آشنا کنیم. این خوشمزه ی فوق العاده نوعی دسر ایتالیایی است که بافت بسیار نرمی داشته و‌مخصوص مهمانی های خاص شما است. برای مشاهده ی آموزش مرحله ب مرحله ی تهیه ی سیمفردوی انبه با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ

۳ عدد

انبه

۲ عدد ( درشت )

شکر

۷ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه یا خامه قنادی

۲۰۰ گرم

زعفران دم کرده غلیظ

۱ قاشق غذاخوری

پودر هل

یک دوم قاشق چایخوری

خلال پسته

به مقدار لازم

 

طرز تهیه ی سیمفردوی انبه :

مرحله ی اول، پوره کردن و‌میکس مواد اولیه :

در ابتدا پوست انبه ها را جدا کرده و فیله های آن را به تکه های کوچک خرد می کنیم و درون بلندر می ریزیم. سپس سه قاشق غذاخوری شکر ، پودر هل و زعفران دم کرده را به بلندر اضافه می کنیم. در ادامه زرده های تخم مرغ را از سفیده آن جدا کرده و داخل بلندر می ریزیم . سپس سفیده ی آن را داخل کاسه ای مناسب می ریزیم. حالا بلندر را روشن می کنیم تا مواد به خوبی میکس شوند.

مرحله ی دوم، ترکیب سفیده ی  تخم مرغ با مواد و فرم دهی به آن  :

سه قاشق غذاخوری شکر را به کاسه ای که سفیده ی تخم مرغ را داخل آن ریختیم اضافه می کنیم. سپس کاسه را بر روی بخار کتری می گذاریم و به شکل مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر ذوب شود و سفیده تخم مرغ کف کند. پس از آنکه سفیده تخم مرغ کف کرد کاسه را از روی بخار کتری بر می داریم و وانیل را به آن اضافه می کنیم. در ادامه سفیده را به مدت ‌پنج الی هفت دقیقه با دور تند هم زن هم می زنیم تا پف کند و فرم بگیرد . پس از هم زدن کاسه را بر می گردانیم اگر مواد از کاسه بیرون نریخت  کافی است و دیگر هم نمی زنیم.

مرحله ی سوم، ترکیب پایانی مواد :

در این مرحله باقی مانده ی شکر را به همراه خامه ی صبحانه داخل کاسه ای مناسب ریخته و به خوبی ترکیب می کنیم.(  به این مساله توجه کنید در صورتی که از خامه ی قنادی به جای خامه صبحانه استفاده کردید شکر را حذف کنید. ) حالا مخلوط انبه را همراه با سفیده تخم مرغ به کاسه ای که دارای خامه صبحانه است اضافه کرده و به خوبی با لیسک فولد می کنیم. ( به این نکته دقت کنید که مایه دسر را آرام مخلوط می کنیم  که پف سفیده تخم مرغ نخوابد نیازی نیست سفیده تخم مرغ کامل مخلوط شود .)

مرحله ی آخر، انتقال دسر داخل قالب :

در مرحله ی پایانی داخل قالب مورد نظرمان را با کیسه فریزر می پوشانیم . سپس مقدار بسیاری خلال پسته کف قالب می ریزیم. حالا مایه دسر را داخل قالب ریخته و آن را با قاشقی که مرطوبش کرده ایم صاف می کنیم. پس از آنکه روی قالب را صاف کردیم آن را به مدت بیست و چهار ساعت داخل یخچال فریزر قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج می کنیم . سپس آن را داخل ظرف مورد نظر انتقال داده و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. بهتر است این دسر را پس از آنکه از فریزر خارج کردیم سرو کنیم.

نوش جان

منبع تصویر masir.ashpazi

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب