farsi beauty

خواص نمک دریا برای زیبایی و جوانی پوست

نمک دریا

نمک دریا در صنعت آشپزی، سلامت و زیبایی پر طرفدار تر از نمک های معمولی می باشد، این نمک خاص حاوی مقادیر زیادی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم و مواد معدنی می باشد.

خواص نمک دریا در جهت سلامت و زیبایی پوست

جوان کننده پوست بدن

استحمام با نمک دریا و آب می تواند باعث شادابی، طراوت و جوانسازی پوست بدن به خصوص در بانوان شود، حمام نمک می تواند موجب کاهش پیری پوست بدن و حتی صورت شود.

درمان کننده منافذ باز شده پوست

اینکه منافذ پوست شما اندکی باز باشد ایرادی ندارد اما اگر این منافذ زیادی باز شده باشد موجب آسیب های پوستی می شود، نمک دریا می تواند این منافذ را تنگ تر و کوچک تر کند تا از بروز آکنه و یا جذب باکتری های مضر جلوگیری شود؛ فقط باید دقت داشته باشید جهت استفاده از محلول نمکی برای صورت که با نمک دریا و آب سرد درست می شود، وارد چشم یا بینی نشود.

کاهنده چربی اضافی پوست صورت

داشتن اسپری نمک دریا و آب ولرم می تواند موجب از دست رفتن چربی اضافی پوست صورت شما شود، می توانید در طول روز چند بار این محلول را به صورت اسپری‌ کنید فقط لازمه چشم هایتان را ببندید تا محلول وارد چشم هایتان نشود.

درمان کننده جوش و آکنه

نمک دریا حاوی مقداری مثل گوگرد، منیزیم، پتاسیم و کلسیم می باشد که می توانید از این خواص جهت درمان جوش و آکنه استفاده کنید؛ وجود این ترکیبات باعث اکسیژن رسانی صحیح به پوست صورت می شود که خود مانعی در برابر جوش های عفونی می باشد.

لایه بردار طبیعی پوست

برای از بین بردن سلول های مرده پوست صورت میتوانید از ترکیب روغن زیتون و نمک دریا استفاده کنید، این ماسک یک لایه بردار قوی می باشد که موجب از بین رفتن زائده های سطحی پوستی نیز می شود.

سم زدای قوی پوست صورت

اگر شما دچار عفونت ها یا قارچ های پوستی در نواحی صورت شده اید یا زائده های سمی روی پوستتان شما را آزار می دهد کافیست از محلول آب و نمک دریا برای ماساژ دادن پوستتان استفاده کنید. این کار به روند ضد عفونی شدن پوست صورت و سم زدایی آن کمک زیادی می کند.

نمک دریا

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب