farsi beauty

اسکراب چیست؟ مزایا و معايب آن

اسکراب

اسکراب (scrub) چیست؟

سلامت پوست یکی از فاکتور های مهم در طول زندگی می باشد که برای حفظ و بهبود آن لازم است فاکتور های مختلفی را رعایت سازید. اسکراب یکی از روش های مراقبتی پوست می باشد، در واقع اسکراب به معنای لایه برداری و پاکسازی می باشد. ساختار اسکراب با دانه های ریزی به وجود آمده که به خوبی بتواند جزئیات اضافه پوست را حذف کند، حتما باید این دانه ها به صورت ریز و کوچک باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است پوست دچار التهاب شود. هنگامی که منافذ پوست با آلودگی، لوازم آرایشی و گرد و غبار مسدود و بسته می شود لازم است از اسکراب های طبیعی و خانگی استفاده کنید. حذف سلول های مرده پوست با اسکراب، از روش های موثر حفظ سلامتی پوست می باشد، اسکراب ها بطور متنوعی وجود دارند، برخی اسکراب ها حالت سفت تر و جامد تر دارند و برخی نیز به حالت مایع تر عرضه می گردد.

مزایای اسکراب برای پوست چیست؟

انجام و اعمال اسکراب روی پوست صورت و بدن می تواند خواص جالبی را برای شما به دنبال داشته باشد در ادامه به خواص انواع اسکراب روی پوست صورت و بدن می پردازیم:

  • جوانساز کننده پوست صورت و بدن
  • هیدراته کننده و جوانساز کننده پوست صورت و بدن
  • حذف سلول های مرده صورت و بدن
  • شاداب سازی و طروات سازی پوست صورت و بدن
  • سفید سازی پوست صورت و بدن
  • رفع خشکی و حساسیت پوست صورت و بدن

اسکراب

اسکراب ها چگونه و با چه موادی ساخته می شوند؟

اسکراب ها به طور متنوعی به بازار عرضه می گردد، برخی اسکراب ها از عسل، روغن های گیاهی، اسانس ها، بلغور جو، قهوه، مرطوب کننده، میوه و... ساخته می شود، در ادامه به معرفی و آماده سازی برخی از اسکراب های خانگی میپردازیم :

1. اسکراب خانگی چای سبز و جوش شیرین:

چای سبز به جوانسازی و کنترل چربی پوست کمک زیادی می کند، این اسکراب ضد جوش بوده و می توانید برای درمان مشکلات پوستی و جوش های سر سیاه از آن استفاده کنید، برای آماده‌ سازی این اسکراب کافیست سه قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چای کیسه ای سبز را با هم مخلوط کرده و سپس چهار قاشق چای خوری روغن هسته انگور را با روغن بادام یا روغن زیتون به این ترکیب اضافه کنید، پس از آن اسکراب را روی صورت بگذارید تا انواع جوش ها و آکنه ها را از بین ببرد.

2. اسکراب خانگی شکر و روغن زیتون

استفاده از این اسکراب برای پاکسازی پوست بسیار موثر است و خاصیت نرم کنندگی نیز دارد، کافیست سه چهارم پیمانه روغن زیتون را با سه پیمانه شکر (بهتر است شکر قهوه ای باشد) به همراه یک عدد لیمو ترش تازه و چند قطره از اسانس های روغنی تقویت کننده به دلخواه ترکیب کنید و پس از آن اسکراب روی صورت و پوست بدن بمالید، این اسکراب نوعی اسکراب سفید کننده و نرم کننده می باشد.

3. اسکراب نمک دریا

اسکراب نمک دریا با اسانس اسطوخودوس می تواند پاکسازی پوست شما را به بهترین نحو انجام دهد و جلوی خشکی پوست شما را بگیرد، کافی است یک چهارم روغن بادام را با چند قطره روغن گیاهی اسطوخودوس ترکیب کنید و محتویات را روی بدن ماساژ دهید.

4. اسکراب وانیل

اسکراب وانیل یک اسکراب خوشبو می باشد که با ماساژ دادن آن روی پوست، منافذ پوست به بهترین نحو پاکسازی می شوند، برای این کار کافیست حین حمام کردن نصف یک پیمانه شکر قهوه ای و نصف قاشق چای خوری وانیل را با هم مخلوط کرده و روی پوست ماساژ دهید و پس از آن محتویات را بشویید.

5. اسکراب دانه قهوه

قهوه یک ماده جوانساز کننده است و اسکراب آن نیز از این خاصیت برخوردار است، ترکیب اسکراب قهوه و نعنا خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که گردش خون را در پوست بهبود می بخشد، نصف پیمانه قهوه را با نصف پیمانه نمک طبیعی یا نمک دریا مخلوط کنید و مقداری روغن نارگیل را با اسانس نعنا به محتویات اضافه کنید تا اسکراب آماده لایه برداری شود.

6. اسکراب لب

یک اسکراب لب موثر برای لب ها وجود دارد که می‌تواند نرمی و صافی را به لب های شما هدیه دهد، کافیست کمی وانیل و روغن نارگیل را با اندکی شکر قهوه ای مخلوط لازم است بدانید این اسکراب خوردنی است و اگر کمی از محتویات اسکراب درون دهنتان رفت نیاز به شستشو نیست.

 

این محتوا در تاریخ 1401/09/08 توسط نویسنده جدید بازنویسی شد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب