farsi beauty

طرز تهیه سمبوسه سوسیس با استفاده از ترکیبات متفاوت

طرز تهیه سمبوسه سوسیس

سمبوسه یکی از غذا های بین المللی می باشد که با هر ترکیباتی قابل پخت می باشد و جزء آن دسته از غذا هایی است که طرفداران زیادی دارد و بسیار لذیذ و خوشمزه است. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سمبوسه سوسیس را به روش متفاوت و با استفاده از ترکیبات متنوع به شما آموزش دهیم. برای یادگیری این غذای خوشمزه و آسان با ما همراه باشید.

مواد لازم برای سمبوسه سوسیس (برای 4 نفر)

سیب زمینی

4 عدد متوسط

سوسیس آلمانی

2 عدد

قارچ

1 بسته

فلفل دلمه

1 عدد متوسط

پیاز

2 عدد

جعفری

½ پیمانه

نان لواش

به مقدار کافی

ادویه

به مقدار دلخواه

 

دستور پخت سمبوسه سوسیس

مرحله اول (آب پز کردن سیب زمینی)

ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و سپس درون قابلمه قرار دهید و درون قابلمه آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی ها به خوبی آب پز شود.

مرحله دوم  (پوره کردن سیب زمینی آب پز)

بعد از گذشت 45 دقیقه تا 1 ساعت، بعد از اینکه سیب زمینی ها به خوبی پخته شدند، آن را از قابلمه خارج کنید و پوست آن را بکنید و سیب زمینی های پوست کنده شده را با استفاده از رنده یا با استفاده از گوشت کوب به خوبی پوره کنید.

مرحله سوم ( خرد کردن فلفل دلمه و سوسیس و قارچ)

در این مرحله فلفل دلمه و قارچ و سوسیس را به صورت نگینی خرد کنید. جعقری را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس جعفری را ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم (تفت دادن پیاز و سوسیس)

پیاز ها را پوست بکنید و بشویید سپس پیاز ها را به صورت خلالی نازک خرد کنید و یک تابه بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن به آن اضافه کنید. بعد از اینکه روغن کمی داغ شد پیاز ها را اضافه کنید و اجازه دهید تا پیاز ها طلایی شوند. سپس سوسیس ها را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله پنجم (اضافه کردن فلفل دلمه و قارچ)

بعد از اینکه سوسیس ها را کمی تفت دادید نوبت به اضافه کردن قارچ و فلفل دلمه می باشد. توجه داشته باشید که برای اینکه قارچ ها آب نیندازند باید آ« را با حرارت بالا تفت دهید و کمی آب لیمو ه آن اضافه کنید تا رنگ آن سیاه نشود.

مرحله ششم (اضافه کردن پوره و جعفری)

در این مرحله بعد از اینکه مواد به خوبی سرخ شدند پوره سیب زمینی را به آن اضافه کنید. بعد از آن نوبت به جعفری خرد شده و ادویه می باشد. بعد از اضافه کردن جعفری، مواد را کمی تفت دهید و سپس از روی حرارت بردارید.

  • لازم به ذکراست که شما می توانید کمی رب گوجه فرنگی نیز به مواد سمبوسه اضافه کنید. اما توجه کنید که این کار را باید قبل از اضافه کردن جعفری انجام دهید.

مرحله هفتم (ریختن مواد در نان لواش)

ابتدا نان لواش را به صورت مستطیلی دراز برش بزنید و مقداری مواد سمبوسه را در ابتدای نان قرار دهید و نان را به صورت مثلثی جمع کنید. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و به آن روغن مایع اضافه کنید و اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله هشتم (سرخ کردن سمبوسه و سرو)

سمبوسه ها را درون تابه قرار دهید و به خوبی دو طرف آن ررا سرخ کنید. سپس با استفاده از دستمال مخصوص یا توری های روغن گیر، روغن اضافه ی سمبوسه ها را بگیرید.

حالا دیگر سمبوسه های شما آماده سرو است و می توانید آن را با سس دلخواهتان نوش جان کنید.

منبع عکس: aamoou1

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب