farsi beauty

خواص شگفت انگیز روغن چوب صندل برای پوست و زیبایی

روغن چوب صندل

در این قسمت از سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با فواید بی نظیر روغن صندل برای پوست و زیبایی آشنا کنیم. این روغن در کشور هایی نظیر چین و هند جزو دارو هایی است که برای اختلالات عصبی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده ی خواص روغن چوب صندل با ما همراه باشید. 

 

چوب صندل چیست ؟

صندل، نام درختی است با عطری خوب و خاص که از جنس صندل می باشد. از چوب این درخت علاوه بر استفاده در امور نجاری به عنوان خوش بو کننده نیز استفاده می شود. این نوع درخت ها در کشور هایی مانند نپال، سریلانکا، جزایر اقیانوس آرام جنوبی، استرالیا، هاوایی و جنوب هند وجود دارند. چوب صندل کاربرد بسیاری در این کشور ها داشته است به طوری که اگر به هند سفر کنید معابد بسیاری را مشاهده خواهید کرد که از جنس چوب صندل و البته دارای عطر بی نظیری هستند که با گذشت زمان بسیاری از ساخت آن ها هنوز هم عطرشان به جای مانده است. علاوه بر این وجود بادبزن ها و چوب بری هایی که در کشور های آسیایی از جمله هند وجود دارند نشان دهنده ی اهمیت و کاربرد این نوع از چوب در کشور های مختلف می باشند.

 

روغن چوب صندل

استفاده از روغن چوب صندل در طب چینی :

طب چینی به کاربرد بسیاری از چوب صندل و روغن آن دست پیدا کرده است و از آن برای بهبود استرس و افسردگی، ناراحتی های مربوط به گوارش و‌ گلو، برطرف کردن سرفه ها، رفع خشکی پوست و ترک های پوستی، برطرف کردن جوش های کوچک و آکنه ها و بهداشت پوستی از آن استفاده می کنند.

 

پنج خواص بی نظیر روغن چوب صندل برای پوست و زیبایی :

۱) رفع لکه های قهوه ای متمایل به زرد :

اگر به تازگی پوست صورت شما دچار آفتاب سوختگی شده است و نگران جای سوختگی بر روی پوست هستید یا لکه های قهوه ای مایل به زرد دارید استفاده از روغن چوب صندل بهترین گزینه است. برای این مقصود کافی است روغن بادام، روغن نارگیل و روغن چوب صندل را با یکدیگر ترکیب کرده و به عنوان ماسک بر روی پوست صورتتان بگذارید تا لکه ها به سادگی رفع شوند. 

 

روغن چوب صندل

۲) بهبود چین و چروک و جوانسازی پوست : 

این یک خبر خوب برای افرادی است که به دنبال دستیابی به پوستی جوان و بی چین و چروک هستند. روغن چوب صندل توانایی این را دارد که این مشکل را برطرف کند. برای رسیدن به این مقصود کافی است پودر چوب صندل را همراه با عسل، اسطوخودوس و زرده ی تخم مرغ ترکیب کرده و به پوست صورت بزنید.از این ماسک چند بار در طول هفته استفاده کنید تا نتیجه ی کار شما را شگفت زده کند.

 

۳) رفع آکنه :

یکی از خواص فوق العاده ی روغن چوب صندل رفع آکنه است. کافی است یک قاشق غذاخوری از روغن چوب صندل را همراه با مقداری شیر و نصف قاشق چایخوری زردچوبه ترکیب کنید. ماده ای که به دست می آید خمیری شکل است. آن را به مدت سی دقیقه بر روی پوست بگذارید و پس از گذشت زمان مورد نظر پوستتان را به خوبی شست و شو دهید. نتیجه باور نکردنی است.

 

روغن چوب صندل

۴) از بین بردن خشکی پوست :

برای رهایی از خشکی شدید پوست کافی است مقداری از روغن چوب صندل را به همراه مقداری شیر ترکیب کرده و بر روی پوست بگذارید. این روش را چند بار تکرار کنید تا به پوستی نرم دست پیدا کنید.

 

۵) درخشش و روشن کردن پوست :

یکی از مسائلی که فکر افراد بسیاری را به خودش مشغول کرده است روشن کردن پوست با روشی طبیعی است. ما در فارسی بیوتی روغن چوب صندل را به شما پیشنهاد می دهیم. کافی است مقداری از این روغن را روی پوستتان ماساژ داده و یا آن را با روغنی دیگر مخلوط کرده و بر روی پوستتان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت دوازده ساعت روی پوستتان بماند.این روشی عالی برای روشن کردن پوست شما است.

روغن چوب صندل

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب