farsi beauty

طرز تهیه سالونه ماهی خوشمزه به سبک بوشهری

سالونه ماهی

سالونه ماهی یکی از غذاهای فوق العاده و سنتی بوشهری است که با رسپی های مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده ی طرز تهیه ی سالونه ماهی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم سالونه ماهی برای چهار نفر :

ماهی

۴ تکه

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

سیر

۲ حبه

پیاز

۲ عدد

پودر زنجبیل و سیاه دانه

به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت سالونه ماهی

در مرحله ی اول پیاز را همراه با سیر در تابه تفت می دهیم :

در ابتدا پیاز را پوست گرفته و به شکل خلالی نازک خرد می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. حالا پیاز را داخل تابه ریخته و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس سیر را رنده کرده و داخل تابه می ریزیم و تا زمانی که عطر سیر بلند شود تفت می دهیم. پس از آنکه عطر سیر بلند شد مقداری زردچوبه را همراه با فلفل سیاه، پودر زنجبیل و سیاه دانه داخل تابه ریخته و به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست شوند.

در مرحله ی دوم ماهی را داخل تابه سرخ می کنیم :

حالا تکه های ماهی را داخل تابه می ریزیم تا دو طرف آن به خوبی سرخ شود. پس از آنکه تکه های ماهی به خوبی سرخ شدند آنها را از تابه خارج کرده و رب گوجه فرنگی را همراه با مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود.

در مرحله ی سوم خورش را به طور کامل می پزیم :

در این مرحله یک لیوان آب جوش را همراه با تکه های ماهی داخل تابه ریخته و به آرامی مخلوط می کنیم. سپس درب تابه را می گذاریم تا ماهی ها کاملا مغز پخت شوند. اگر دوست داشتیم می توانیم مقداری رب انار یا تمرهندی به تابه اضافه کنیم تا طعم غذایمان بهتر شود. حالا بعد از اینکه ماهی ها به خوبی پختند صبر می کنیم تا آب اضافی غذا کشیده شده و روغن بیندازد. در آخر حرارت را خاموش کرده و غذا را در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم و این خورش خوشمزه را همراه با برنج میل می کنیم‌. غذا  حاضر است.

منبع تصویر somayyeh_shrl

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب