farsi beauty

طرز تهیه سالاد مرغ خوشمزه مجلسی

سالاد مرغ

مصرف سالاد در بین جوامع بین المللی و حتی ایرانیان بسیار رواج است، سالاد ها معمولاً از سبزیجات و کاهو تشکیل شده اند و می توان برای بهتر کردن و ترفیع طعم آنها مواد دیگری نیز با آنها مخلوط کرد. در این قسمت از آموزش آشپزی همراه سایت ما باشید تا یک سالاد مرغ مخصوص را به شما آموزش دهیم که به راحتی در منزل قابل پخت و آماده سازی است.

مواد لازم:

گوجه فرنگی

1 عدد

کاهو

300 گرم

خیار

1 عدد بزرگ

کلم قرمز

4 برگ

فلفل دلمه ای رنگی به دلخواه

1 عدد متوسط

پیاز قرمز به دلخواه

1 عدد متوسط

پودر سیر

به مقدار نیاز

فلفل قرمز

به مقدار نیاز

نمک و فلفل

به مقدار دلخواه

آویشن

به مقدار دلخواه

روغن

به مقدار دلخواه

فیله مرغ

1 عدد

ماست

3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و آویشن

به مقدار لازم

دستور تهیه سالاد مرغ مخصوص

مرحله اول، آماده سازی سبزیجات:

در این مرحله باید خیار ها را بشویید و پوست بگیرید، خیار ها را به صورت حلقه ای برش بزنید و پس از آن گوجه ها را بشویید و آنها را ورقه ای برش بزنید و پوست پیاز را جدا کرده پیاز را آبکشی کنید، آن را برش بزنید و به صورت ورقه ای خرد کنید؛ پس از آن نیز فلفل دلمه ای رنگی را به صورت نواری خورد کنید.

 مرحله دوم، آبکشی کلم و کاهو:

اکنون کاهو را با نمک آبکشی نمایید و اجازه دهید تا آب اضافی از بین برود سپس کلم قرمز را به خوبی با نمک بشویید و اجازه دهید تا آب اضافی آن هم خارج شود، پس از آن باید کاهو را به صورت متوسط خرد کرده و کلم قرمز را به صورت نواری برش بزنید، هم اکنون فیله مرغ را شسته و نگینی برش بزنید و درون تابه ای با روغن تفت دهید، سپس آویشن، فلفل سیاه، پودر سیر، فلفل قرمز و نمک را به مرغ اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا عطر مرغ بلند شود.

پس از آن درب تابه را بگذارید و اجازه دهید مرغ ها بخار پز شود.

مرحله سوم، آماده سازی سالاد:

در این مرحله باید پس از گذشت20 الی 25 دقیقه مرغ ها را از روی حرارت مستقیم کنار بگذارید تا خنک شود، سپس ظرفی متناسب را انتخاب کرده و درون ظرف کلم قرمز، گوجه، خیار، پیاز و کاهو را به مرغ اضافه کنید و آنها را ترکیب کنید.

 مرحله چهارم، آماده سازی سس سالاد:

در این مرحله به سراغ آماده سازی سس سالاد مرغ بروید، برای این کار کاسه کوچکی را آماده کنید در آن ادویه مانند نمک، فلفل سیاه و آویشن را ریخته و به خوبی با ماست ترکیب کنید؛ هنگامی که سس را آماده کردید به ظرف حاوی مرغ و کاهو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا سالاد و سس به خورد هم بروند سپس به دلخواه آن را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. هم اکنون سالاد رژیمی مرغ مخصوص شما آماده است.

منبع تصویر rukiyekksal

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب