farsi beauty

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی به همراه دستور رژیمی

سالاد لوبیا چیتی

سالاد لوبیا چیتی یک سالاد کامل است که شما می توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی هم میل کنید. شما می توانید این سالاد مقوی و خوش طعم را با مواد مختلفی درست کنید و شامل رسپی های متنوعی می شود که هرکدام به نوعی خوش طعم است و فواید گوناگونی دارد. در انتهای این مطلب مواد مختلفی که در این سالاد قابل استفاده هستند ذکر شده است.

اگر شما گیاه خوار هستید این سالاد کاملا مناسب شماست و می توانید از آن در برخی از وعده های غذایی خود استفاده کنید.

در صورتی که رژیم لاغری دارید می توانید از سالاد لوبیا چیتی یا لوبیا چشم بلبلی نیز استفاده کنید تا رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد لوبیا چیتی

لوبیا چیتی پخته شده

یک لیوان

سیب زمینی متوسط

 چهار عدد

خیارشور

هشت عدد

هویج کوچک

دو عدد

کاهو پیچ متوسط

یک عدد

شوید خشک

دو قاشق غذا خوری

سس مایونز

دو قاشق غذا خوری

ماست

سه قاشق غذا خوری

نمک وفلفل سیاه

به میزان لازم

آب لیمو ترش تازه

یک قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی

مرحله اول

برای تهیه سالاد لوبیا چیتی ابتدا لوبیا هارا چند بار بشویید. برای از بین رفتن نفخ لوبیاها بهتر است چندین ساعت لوبیا چیتی در آّب بماند و خیس بخورد. در طی خیس خوردن آب آن را دو تا سه مرتبه عوض کنید.

 

مرحله دوم

پس از اینکه لوبیا چیتی به طور کامل خیس خورد ، آن را آبکش کنید. قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و با مقداری نمک به مدت دو تا سه ساعت لوبیا را بپزید و اجازه دهید آب آن کشیده شود. در صورتی که عجله دارید می توانید با استفاده از زودپز سریع تر لوبیا هارا بپزید.

 

مرحله سوم

در مدت زمانی که لوبیا چیتی در حال پخت است به سراغ آماده کردن بقیه مواد سالاد می رویم. سیب زمینی هارا خوب بشویید و به مدت 45 دقیقه آن را بپزید. در صورتی که شما هویج خام دوست ندارید می توانید در کنار سیب زمینی آن را بخارپز کنید تا کمی نرم شود(هویج ها نباید خیلی بپزند و له شوند).

 

مرحله چهارم

پس از اینکه سیب زمینی ها پخته شدند، آن ها را به شکل مکعبی خرد کنید. در صورتی که ازهویج خام استفاده می کنید آن را بادقت بشویید و با رنده ای با دندانه های ریز رنده کنید. در غیر این صورت می توانید هویج های بخارپز شده را مانند خیار شور نگینی خرد کنید. کاهو را هم خرد کنید، اندازه برش کاهو کاملا سلیقه ایی است و به خودتان بستگی دارد.

 

مرحله پنجم

در نهایت نوبت آماده کردن سس سالاد است. ابتدا ماست را با چنگال کمی هم می زنیم تا بافت آن صاف و یک دست شود. مایونز را با ماست ترکیب می کنیم و به خوبی هم می زنیم. آب لیمو ترش، نمک و فلفل و شوید خشک را به ترکیب ماست و مایونز اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.(می توانید کمی از شوید خشک را برای تزئین سالاد نگه دارید و استفاده کنید.) در نهایت سس سالاد را به ترکیب مواد خرد شده اضافه کنید.

 سالاد خوش طعم شما آماده است. نوش جان

 

نکات نهایی و کلیدی

  • بعد از اضافه کردن سس به سالاد، آن را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا سس به خورد مواد برود و طعم بهتری داشته باشد.
  • در صورتی برای رژیم لاغری از این سالاد استفاده می کنید می توانید سس مایونز را حذف کنید و از ترکیب ماست، روغن زیتون، آب لیمو و نمک و فلفل استفاده کنید.
  • شما در این سالاد می توانید از دیگر مواد و سبزیجات مانند کلم سفید، شوید تازه، اسفناج، پیازچه، کرفس، قارچ، جوانه گندم، تخم مرغ، نخودفرنگی، ذرت، ژامبون، مرغ پخته شده یا تن ماهی هم استفاده کنید.
  • در صورتی که می خواهید مرغ را هم به سالاد لوبیا چیتی اضافه کنید، ابتدا باید مرغ را خوب بپزید و بعد به صورت نگینی یا ریش ریش شده به سالاد اضافه کنید.
  • برای اضافه کردن تن ماهی به این سالاد ابتدا آن را بجوشانید و بعد به صورت ریز شده در سالاد بریزید. در صورتی که می خواهید به سالادتان تخم مرغ اضافه کنید آن را آبپز کنید و به صورت نگینی خورد کنید و به سالاد اضافه کنید.

منبع تصویر: maryam.sheikhmohamad

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب