farsi beauty

طرز تهیه حلوای زعفرانی مغزدار خوشمزه و مجلسی

حلوای زعفرانی مغزدار

حلوا یک دسر سنتی در کشور ایران است که معمولاً در مراسم ختم، مراسم های نذری و مراسم های عزاداری با رسپی ها و دستور پخت مختلفی به رنگ های مختلف آماده سازی می گردد. چاشنی اصلی این نوع حلوا زعفران است و فوت کوزه گری آن گرفتن بوی ضخم این حلوا می باشد، در این قسمت از آموزش آشپزی با سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا دستور و رسپی اصیل این نوع حلوا را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم:

آرد سفید

1 پیمانه

شکر

یک ونیم پیمانه

کره

100 گرم

زعفران دم کرده

به میزان دلخواه

پودر هل

1 قاشق چایخوری

پودر بادام

به میزان لازم

دستور پخت حلوای زعفرانی مغزدار

مرحله اول، آماده سازی شربت حلوا :

این بخش یکی از مهمترین بخش‌ های تهیه حلوای زعفرانی مغزدار است، بدین منظور  سه پیمانه آب را به همراه شکر روی حرارت مخلوط کنید پس از آنکه به خوبی شکر در آب حل شد زعفران دم کرده را به محتویات درون تابه  اضافه کرده و شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله دوم، آماده سازی حلوای زعفرانی مغزدار :

 اکنون درون تابه آرد سفید بریزید و حرارت را زیاد کنید و سریع هم بزنید تا بوی ضخم آرد از بین برود، به مدت 20 دقیقه این کار را انجام دهید و پس از بین رفتن بوی ضخم آرد کره را اضافه کرده و 5 الی 6 دقیقه دیگر نیز هم بزنید تا آرد و کره به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم، اضافه کردن هل و شربت به محتویات :

 هل را با دستگاه بسابید و به محتویات تابه اضافه کنید، هم بزنید و سپس حرارت را خاموش کنید، اکنون شربت حلوا را به همراه کره به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا آرد ها گلوله گلوله نشوند.

مرحله چهارم، آماده سازی حلوای زعفرانیه مغزار برای سرو :

 اکنون قالب شیرینی دلخواه را با طرح مورد نظر  انتخاب کنید، سپس حلوا را یک لایه درون قالب بریزید 《توجه داشته باشید بهتر است قالب شما از جنس فلز باشد》. اکنون پودر هل ساییده شده و بادام خود شده را روی لایه اضافه کنید. پس از آن لایه دوم حلوا را اضافه کرده و مواد را به مدت 4 ساعت استراحت دهید و بعد از آن قالب را جدا کرده و حلوا را به همراه نوشیدنی سرو کنید.

حلوای زعفرانی مغزدار

منبع تصاویر sweet_seconds0 و arezoo.cookk

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب