farsi beauty

طرز تهیه کیک ساچر یا زاخر خوشمزه به سبک اتریشی

کیک ساچر

کیک ساچر یا زاخر که تلفظ درست تری از این شیرینی خوش طعم و معروف می باشد، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

این کیک خوشمزه در کشورهایی مانند آلمان، انگلیس و آمریکا بسیار محبوب بوده است و طرز تهیه متفاوت و طعمی دلنشین دارد؛ این کیک در دو لایه تهیه می شود که در وسط آن با مارمالاد زردآلو می پوشانند و همچنین روی آن با سس شکلات و خامه کاور می گردد.

 این دسر نوعی دسر درباری و شاهنشاهی در سال 1832 بوده و از آن به بعد در کشور های دیگر نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

مواد لازم:

شکلات

170 گرم

کره

113 گرم

پودر قند

65 گرم

تخم مرغ

6 عدد

آرد

1 پیمانه

شکر

 100 گرم

 

مواد لازم برای تهیه فیلینگ:

مارمالاد زردآلو

به مقدار و غلظت دلخواه

 

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی:

خامه

100 گرم

شکلات

170 گرم

دستور پخت  کیک ساچر اتریشی

مرحله اول :

 فر را با دمای 165 درجه سانتی‌گراد به خوبی گرم کنید و مواد را مانند کره که در دمای اتاق یکسان می شود، بیرون از یخچال قرار دهید.

قالب دایره ای فرم به قطر 23 الی 24 سانتی متر را به خوبی چرب کرده و درون آن کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله دوم :

کره آب شده و شکر را درون کاسه ریخته و هم بزنید تا رنگش مانند رنگ کره، کرمی رنگ و زرد تر شود؛ سپس تخم مرغ ها را بیاورید و سفیده و زرده آنها را از هم جدا کنید. در این مرحله زرده تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله سوم :

 آرد را 2 الی 3 بار الک کرده و کم کم به محتویات قبلی اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

مرحله چهارم :

سفیده تخم مرغ را در کاسه همزن برقی بریزید و با دور تند هم بزنید، پس از آنکه به خوبی کف کرد پودر قند را به مواد اضافه کرده و دوباره با دور تند هم بزنید تا خامه ای شود 《لازم به ذکر است بدانید باید آنقدر این مواد را با دور تند هم بزنید که وقتی کاسه همزن برقی را برعکس می کنید، مواد شل نباشد و نریزد》پس از اطمینان از سفت شدن مواد، روی کیک را با این مواد کاور کنید و برای جذب بهتر با لیسک صاف کنید.

مرحله پنجم :

بعد از ترکیب مواد با کیک آن را درون قالب ریخته و 40 دقیقه در فر بگذارید.

مرحله ششم :

بعد از پخت کیک ها آنها را از فر خارج کرده و به دو قسمت تقسیم کنید، روی لایه اول را با مارمالاد زردآلو بپوشانید و نیمه دوم کیک را روی مارمالاد بگذارید تا این مایع در وسط کیک قرار گیرد.

مرحله هفتم :

خامه را داخل ظرفی ریخته و ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا کمی بجوشد، سپس شکلات را خرد کنید و درون خامه ها بریزید و به خوبی هم بزنید 《توجه داشته باشید، تلخ یا شیرین بودن شکلاتها اختیاری است؛ اما برای کیک ساچر بهتر از شکلات شیرین برای کاور کردن استفاده کنید》 پس از ترکیب خامه و شکلات، روی کیک را با این سس کاور کنید.

کیک ساچر

منبع تصاویر the_sweet_shire

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب