farsi beauty

همه چیز درباره بیماری سرخجه و علائم و راه های درمان آن

بیماری سرخجه(علائم و درمان)

سرخجه (Rubella)

این بیماری عفونی به سرخک آلمانی یا سرخک سه روزه نیز معروف است. این بیماری علائمی شبیه به سرخک یا مخملک نیز دارد و از لحاظ بیماری های عفونی در این رده ها قرار می گیرد.

تشخیص این بیماری در حوزه تخصصی بیماری عفونی و نئوناتولوژی می باشد.

 علائم سرخجه

سرخجه ابتدا به شکل دانه های ریز در پشت گوش ظاهر شده و به ناحیه صورت، گردن و بقیه نقاط پخش شده و گسترش می یابد.

بیماری سرخجه(علائم و درمان)

نشانه ها

در کودکان مبتلا به این بیماری معمولاً نشانه های خاصی دیده نمی‌شود، اما در بزرگسالان به صورت تب های خفیف 1 الی 5 روزه، بی قراری، سردرد، ترشحات اندکی بینی و التهابات ملتحمه نشانه ها بروز داده می شوند.

بیماری سرخجه(علائم و درمان)

 تشخیص

این بیماری به علت شبیه بودن به سرخک و مخملک و همچنین تعداد زیادی از عفونت های پوستی معمولاً درست تشخیص داده نمی‌شود اما در موارد حاد با کمک آزمایش ها می توان این بیماری مخوف را تشخیص داد. برای تشخیص مادرزادی سرخجه در نوزادان تازه متولد شده، خون نوزادان را مورد آزمایش قرار داد و در صورت دیده شدن آنتی بادی اختصاصی ضد ویروسی سرخجه در نمونه خون نوزادان، می توانند این بیماری را تشخیص دهند.

سرایت سرخجه

 بیماری سرخجه از تماس با ترشحات گلو و بینی افراد آلوده به افراد سالم منتقل می گردد. همچنین اگر فرد آلوده طی عطسه و سرفه آب دهان خود را روی فرد سالم بریزد؛ این بیماری به وی منتقل می‌گردد.

 دوره سرایت سرخجه

مدت زمان سرایت این بیماری مخوف حدود یک هفته قبل از ضایعات شروع شده و تا 4 روز پس از آن ادامه می‌یابد. این بیماری به شدت مسری می باشد، همچنین لازم است بدانید دوره نهفتگی این بیماری در بین 14 تا 17 روز بوده و تا 20 الی 21 روز می تواند متغیر باشد.

بیماری سرخجه(علائم و درمان)

 پیشگیری از سرخجه

اولین مرحله پیشگیری از سرخجه ضرورت استفاده از واکسیناسیون می باشد، این عمل باعث می شود بدن در برابر ویروس سرخجه ایمنی به دست آورد. تزریق ایمونوگلبولین نیز می تواند 98 الی 99 درصد در افراد حساس، ایجاد آنتی بادی کند که نتیجه بسیار خوبی می باشد.

واکسیناسیون

 کنترل سرخجه

برای کنترل سرفه بایستی هر چه سریعتر به مقامات بهداشتی گزارش دهید. باید بدانید بهترین اقدام برای کنترل توجه به موقع می باشد.

درمان سرخجه

تحقیقات تیم فارسی بیوتی نشان می دهد این بیماری درمان اختصاصی نداشته و البته باید بدانید در سال 1952 ریشه کن شده است. اما تیم ما همیشه به دنبال بهترین راه حل برای درمان بیماری ها می باشد و سعی می کند آن را به بهترین و ساده ترین نحو ارائه دهد؛ در ادامه با معرفی بهترین روش ها برای درمان و پیشگیری از سرخجه با شما همراهیم.

نوشیدنی های موثر برای درمان و پیشگیری از سرخجه

  • مصرف آب هندوانه
  • مصرف مغز خیار
  • مصرف آب لیموترش
  • مصرف لعاب اسفرزه
  • مصرف بیدمشک
  • مصرف جوشانده عناب و شیر کم چرب
  • مصرف ماءالشعیر

 آب هندوانه

موثرترین داروی گیاهی برای درمان سرخجه

گیاهان همیشه نقش پر رنگی در درمان بیماری های عفونی و واگیردار داشته اند، در ادامه لیست چند گیاه موثر را برای شما گردآوری کرده ایم تا بتوانید به راحتی سرخجه را درمان کنید.

داروی گیاهی

  • مصرف شربت خاکشیر
  • مصرف عرق کاسنی
  • مصرف ترنجبین [شامل تخم خرفه، تخم کاهو، تخم خیار سبز و تخم خیار چنبر]
  • مصرف گل گاوزبان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب