farsi beauty

طرز تهیه رولت کرم دار خوشمزه خانگی

رولت کرم دار

رولت یکی از انواع شیرینی های محبوب در میان مردم به شمار می‌آید، اما مختص به ملیت خاصی نیست طرز تهیه جالب و آسان رولت کرم دار و انواع دیگر رولت ها که دستور آشپزی متفاوتی با هم دارند می‌تواند به عنوان یک میان وعده و یا یک دسر و حتی به عنوان عصرانه با نوشیدنی های سرد و گرم صرف شود.

برای تهیه رولت کرم دار ابتدا کافیست مواد لازم را تهیه کنید و سپس مراحل را به ترتیب انجام دهید تا یک رولت نرم و خوش طعم آماده سازید.

مواد اولیه برای تهیه رولت کرم دار:

تخم مرغ

۴ عدد

شکر سفید

یک فنجان متوسط

آرد

یک فنجان

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

نشاسته

یک فنجان

زرده تخم مرغ کامل

دو عدد

آب داغ

۳ الی ۴ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای کرم درون رولت :

زرده تخم مرغ

۲ عدد

شکر

یک فنجان

آرد

۲ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

۲ قاشق غذاخوری

وانیل

۲ قاشق غذاخوری

پودر کرم

یک پاکت

موز

3 عدد

دستور پخت رولت کرم دار

مرحله اول :

برای آماده سازی رولت به صورت مجلسی کافیست در ابتدا نان رولت را تهیه کنید و یا آن را آماده سازید برای آماده سازی نان رولت دو کاسه جدا از هم بردارید، سپس بایستی سفیده و زرده تخم مرغ ها را به طور کامل از هم جدا کنید حال به زرده ها شکر را اضافه کنید و با همزن برقی به خوبی آنها را مخلوط کنید تا رنگ آن کرمی می شود.

مرحله دوم :

در حین هم زدن مواد بایستی وانیل و آب داغ را به مواد اضافه کرده و دوباره خوب هم بزنید تا مواد مانند پنیر کشدار شود، بعد از کشدار شدن مواد نشاسته، بکینگ پودر و آرد را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم :

در این مرحله بایستی سفیده های تخم مرغ را به طور جداگانه در کاسه های دیگر با همزن برقی خوب مخلوط کنید تا پف کند سپس سفیده ها را طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی با لیسک به صورت دورانی و چرخشی مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم :

در حین این مرحله کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید و کمی آن را چرب کنید، حال باید مایه کیک را داخل سینی ریخته و آن را در سینی پخش کنید بایستی دقت کنید که مایه کیک به لبهای سینی نرسد و از آن فاصله داشته باشد.

مرحله پنجم :

 در مرحله پنجم باید فر را که از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد داغ کرده باشید سپس سینی را درون آن قرار دهید و 9 الی 10 دقیقه زمان دهید که محتویات درون فر بپزد، پس از مدت زمان مشخص شده فر را خاموش کرده و سینی را در بیاورید و همانطور که محتویات داغ است روی یک کاغذ روغنی دیگر آنها را برگردانید.

مرحله ششم :

حالا به آرامی آنها را رول کرده و کنار بگذارید تا خنک شده و حالت بگیرد اکنون باید کرم بین رولت را تهیه کنید برای تهیه سازی این کرم باید یک قابلمه بردارید و سپس شیر، شکر، زرده تخم مرغ، نشاسته ذرت و آرد را درون آن بریزید.

مرحله هفتم :

در این مرحله باید مواد را به خوبی ترکیب کنید تا یکدست شود، بعد از آن باید حرارت را ملایم کرده و مرتب محتویات درون قابلمه را هم بزنید، سپس زیر گاز را خاموش کرده و وانیل را به آن اضافه کنید.

مرحله هشتم :

محتویات درون قابلمه را کنار بگذارید تا خنک شود. هنگامی که مواد کرم خنک شد پودر شانتی را اضافه کرده و با همزن برقی آن را تا یکدست شدن مواد هم بزنید، هنگامی که رول خنک شد آنها را به آرامی باز کنید و با لیسک کرم را روی رول بمالید، اکنون موز را برش دهید به مقدار دلخواه روی رولت ها بریزید.

مرحله نهم :

اکنون مجدداً به آرامی مواد را رول کنید و به سلیقه خود آن را با پودر قند، شکلات و یا نارگیل تزیین کنید سپس رولت ها را درون یخچال بگذارید تا حسابی سرد شود.

مرحله دهم:

 پس از سرد شدن رولت ها آنها به میزان دلخواه برش داده به همراه نوشیدنی موردنظرتان سرو کنید.

منبع تصویر karafirin

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب