farsi beauty

طرز تهیه روستی سیب زمینی خوشمزه به سبک سوئیسی

روستی سیب زمینی

روستی سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوش طعم و پر طرفدار کشور سوئیس می باشد که امتحان کردن طعم خوش آن قطعا برای شما خوشایند خواهد بود. برای مشاهده ی آموزش روستی سیب زمینی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید‌.

مواد لازم برای ۴ نفر :

سینه مرغ

۴۰۰ گرم

سیر

۳ حبه

پنیر خامه ای

۲۰۰ گرم

پنیر ‌پیتزا

به مقدار لازم

سیب زمینی متوسط

۳ عدد

نمک

به مقدار لازم

جعفری خرد شده

۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه

به مقدار لازم

روغن یا کره

به مقدار لازم

دستور پخت روستی سیب زمینی

در مرحله ی اول سیب زمینی ها ی رنده شده را می پزیم :

در ابتدای کار سیب زمینی ها را پوست گرفته و می شوییم. سپس رنده می کنیم. حالا سیب زمینی ها را به همراه مقداری آب جوش (مقداری زردچوبه برای خوش رنگی ) به مدت پنج دقیقه بر روی حرارت می پزیم. البته به این مساله دقت کنید که سیب زمینی ها نباید کاملا پخته شوند. پس از پنج دقیقه سیب زمینی ها را از روی حرارت برداشته و داخل توری و یا پارچه ای تمیز می ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شود.

 پس از آنکه آب سیب زمینی ها گرفته شد به آن ها نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و کنار می گذاریم.

در مرحله ی دوم مرغ را همراه با مواد دیگر تفت می دهیم :

در مرحله ی دوم سینه مرغ را همراه با پیاز، نمک و فلفل داخل قابلمه ای می پزیم. سپس مرغ را ریش ریش می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت قرار داده و روغن را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم داغ شود. سپس جعفری خرد شده را به همراه سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل تابه ریخته و به خوبی تفت می دهیم. در ادامه مرغ های ریش ریش شده را هم به ترکیب اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.در پایان این مرحله هم پس از اینکه موادمان  یکدست شده و مرغ تفت خورد دو قاشق غذاخوری پنیر خامه ای به تابه اضافه کرده و ترکیب کرده و حرارت را خاموش می کنیم.

در مرحله ی سوم مواد روستی را داخل ظرف می ریزیم :

در این مرحله تابه یا ظرفی مناسب فر انتخاب می کنیم. سپس ته تابه را به کمک روغن یا کره چرب می کنیم. سپس نیمی از سیب زمینی ها را ته تابه قرار داده و با کمک قاشق صاف و یکدست می کنیم. حالا  مقداری پنیر پیتزا بر روی سیب زمینی ریخته و آن را یکدست و صاف می کنیم. در ادامه مخلوط مرغ و پنیر را بر روی آن ریخته و به خوبی می پوشانیم پس از آن برای بار دوم لایه ای از پنیر پیتزا می ریزیم و در آخر باقی سیب زمینی های رنده شده را روی موادمان قرار داده و با قاشق یکدست می کنیم.

در مرحله ی آخر ظرف را داخل فر قرار می دهیم :

در مرحله ی چهارم فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم سپس ظرفمان را داخل فر گذاشته و زمان می دهیم روستی سیب زمینی به مدت سی دقیقه داخل فر بپزد. البته به این نکته هم دقت کنید که زمان دقیق تر پخت به حجم مواد و نوع فر بستگی دارد بنابر این مرتب چک می کنیم که متوجه شویم روستی ما آماده است یا خیر. اگر مایل بودیم این غذا را بر روی گاز بپزیم کافی است هر طرف آن  به مدت پانزده دقیقه پخته شود تا رنگ آن طلایی شود. به این شکل که پس از آنکه یک طرف روستی پخت و طلایی شد آن را برمیگردانیم تا طرف دیگرش هم پخته و طلایی شود. روستی سیب زمینی ما آماده است.

روستی سیب زمینی

منبع تصاویر salatmandat

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

487 مطلب