farsi beauty

طرز تهیه گلاب دو آتیشه خانگی با ساده ترین وسایل آشپزخانه ؛ بهترین روش گلاب گیری در منزل

گلاب

گلاب یکی از فراورده های خوش طعم گل محمدی است که به عنوان طعم دهنده و خوش بو کننده در انواع غذا و حتی شیرینی نیز استفاده می شود.

مواد لازم

برگ گل محمدی

۱۰۰ گرم

یخ

۱٫۵ پیمانه

آب

۱/۵ پیمانه

 

مرحله اول:

یک قابلمه می گیریم و یک فنجان در وسط آن می گذاریم. گلبرگ های گل را اطراف فنجان داخل قابلمه قرار می دهیم و آب را اضافه می کنیم.

مرحله دوم:

درب قابلمه را به صورت بر عکس روی قابلمه می گذاریم و روی حرارت ملایم قرار  می دهیم. اجازه می دهیم آب جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد، روی در قابلمه را پر از یخ می کنیم.

مرحله سوم:

صبر می کنیم که یخ ها بطور کامل آب شوند، بعد با یک دستمال نخی آب جمع شده روی در قابلمه را خشک می کنیم و دوباره مقداری یخ روی درب قابلمه می گذاریم. این کار را پنج مرتبه تکرار می کنیم.

مرحله چهارم:

بعد از پنج مرتبه انجام کارهای بالا، آب های روی در قابلمه را جمع می کنیم و با دستمال خشکش می کنیم، بعد دوباره در قابلمه را بر می داریم و فنجان را از وسط قابلمه بر می داریم، گلاب جمع شده را صاف می کنیم.

مرحله پنجم:

برای اتمام کار اگر گلاب دو آتیشه بخواهیم، باید دوباره گلاب را تقطیر کنیم. برای این کار هم باید مراحل قبلی را دوباره تکرار کنیم، البته با این تفاوت نسبت به مراحل قبل، که به جای آبی که درون قابلمه است از همین گلاب باید استفاده کنیم.

گلاب

منبع تصاویر dane_coffee و golab.kashan.abuzeidabad

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب