farsi beauty

شناخت قهوه روبوستا و تفاوت های آن با قهوه عربیکا

قهوه روبوستا

قهوه روبوستا (Robusta coffee) چیست؟

قهوه یک نوشیدنی معروف در میان تمامی مردمان در تمامی کشورها می باشد. قهوه انواع مختلفی دارد یکی از انواع آن عربیکا بوده که یک قهوه خوش طعم و منحصر به فرد است؛ قهوه روبوستا نوعی دیگر از قهوه های معروف معتبر و شایع بین مردم است؛ این دانه ها ویژگی های خاصی دارند و همچنین بوی کمی دارد، بنابراین طعم اصلی آن به تلخی میزند.

کافئین دانه‌های روبوستا که نسبت به دانه های عربیکا دو برابر بیشتر می باشد، این قهوه قند و چربی کمتری نسبت به قهوه های عربیکا دارد، تنه های این دانه ها بسیار قدرتمند و تنومند بوده و همچنین در برابر انواع آفات مقاوم هستند، در مورد قیمت و ارزش مالی این قهوه قیمت بسیار پایین تری از قهوه های دیگر دارد.

دانه های این قهوه گرد و یا کمی دایره هستند و نسبت به دانه های قهوه عربیکا کوچکتر هستند، برای اشخاص نیازمند به هشیاری بالا دارند بسیار موثر است، این قهوه غلیظ بوده و برای تهیه اسپرسو نیز متناسب است.

 کشورهای برزیل، ویتنام، هند و اندونزی تولید کننده قهوه های روبوستا هستند.

قهوه

 درباره خواص این قهوه ها می توانیم به چربی سوزی بالای آن اشاره کنیم که موجب کاهش وزن می‌شود، همچنین مقدار کافئین بالا در هر دانه قهوه روبوستا باعث جلوگیری از ابتلا به پارکینسون و آلزایمر می شود.

 قهوه کشت بسیار آسانی دارد و همچنین کم چرب است، طعم تلخ و کیفیت تقریباً پایین دانه های این قهوه باعث می شود که مردمان قهوه عربیکا را خیلی بیشتر نسبت به قهوه روبوستا ترجیح دهند‌.

 بنابراین این قهوه نسبت به قهوه هایی از نژاد لیبریکا و عربیکا طرفداران کمتری دارد، اما برای استفاده از کافئین بالای آن می‌توانید آن را تهیه کرده و دم گذاشته و مصرف کنید.

توجه کنید که بهتر است هنگام خواب قهوه روبوستا را میل نکنید، همچنین قهوه و مصرف آن برای اشخاصی که تپش قلب زیاد و همچنین استرس های غیر قابل کنترل دارند توصیه نمیشود.

زنان باردار و مادران شیرده نیز باید برای مصرف قهوه روبوستا از پزشک تغذیه مشورت بگیرند، افرادی که دچار کم‌خونی و مشکلات انعقاد خون هستند باید تحت نظر پزشک قهوه مصرف کنند.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب