farsi beauty

طرز تهیه تارت ریواس خانگی پرطرفدار و خوشمزه بهاری

تارت ریواس

اگر به دنبال شیرینی ساده و خوش طعم هستید انتخاب درستی کرده اید. تارت ریواس یکی از شیرینی های بهاری است که با دستور های متنوعی پخته می شود و طرفداران بسیاری دارد. برای مشاهده آموزش این شیرینی با ما همراه باشید.

مواد لازم  تارت ریواس :

آرد

۱۷۰ گرم

کره

۱۰۰ گرم

نمک

یک دوم قاشق چایخوری

آب یخ

۳ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای فیلینگ :

ریواس

۱۵۰ گرم

تخم مرغ

۲ عدد ( متوسط )

خامه

۱۵۰ گرم

شکر

۱۷۰ گرم

آرد

۲۰ گرم

نمک

یک دوم قاشق چایخوری

وانیل

یک دوم قاشق چایخوری

دستور پخت تارت ریواس

مرحله ی اول :

در ابتدا باید خمیر تارت را آماده کنیم برای این منظور آرد را با نمک ترکیب کرده و درون کاسه ای بزرگ می ریزیم سپس کره سرد را به صورت مکعبی خرد کرده و داخل آرد می ریزیم. حالا مواد را با نوک انگشتمان ترکیب می کنیم تا به شکل شن ریزه شود و پس از آن آب سرد را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا منسجم شود و خمیری یکدست و صاف به وجود بیاید.

مرحله ی دوم :

در این مرحله خمیر را داخل دو لایه کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه به قطر پنج میلی متر باز می کنیم. سپس خمیر را در یخچال قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. در این فاصله ی زمانی مواد فیلینگ را آماده می کنیم. برای این منظور تخم مرغ، خامه، شکر، آرد، نمک و وانیل را داخل کاسه ای ریخته و با هم زن دستی یا چنگال هم می زنیم تا موادمان یکدست شود.

مرحله ی سوم :

در این مرحله ریواس ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد می کنیم. سپس فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و داخل قالب تارت قرار می دهیم و لبه های اضافی آن را جدا می کنیم. به این نکته توجه کنید که می بایست روی خمیر را به کمک چنگال سوراخ کنیم تا خمیر هنگام پخت پف نکند.

مرحله ی چهارم :

حالا ریواس خرد شده را همراه مواد فیلینگ به صورت یکدست و مرتب روی خمیر پخش می کنیم. سپس قالب را درون فر می گذاریم و زمان می دهیم تا به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر بپزد. پس از آنکه زمان پخت به پایان رسید گریل فر را روشن می کنیم و صبر می کنیم تا روی تارت طلایی رنگ شود. سپس تارت را از فر خارج کرده و زمان می دهیم تا خنک شود. سپس آن را داخل ظرف مورد نظرمان می گذاریم و سرو می کنیم. نوش جان

تارت ریواس

منبع تصاویر gourmetglow و  lacrema_patisserie

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب