farsi beauty

طرز تهیه رشته پلو مجلسی با گوشت قلقلی

رشته پلو

رشته پلو یکی از غذاهای خوش طعم و مجلسی است که محبوبیت زیادی نزد ایرانیان دارد. با ما همراه باشید تا آموزش این غذای فوق العاده را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای 5 نفر :

رشته پلویی

۱۵۰ گرم

سیب زمینی

۱ عدد بزرگ

گوشت چرخ کرده

۳۵۰ گرم

پیاز ( متوسط )

۲ عدد

کشمش پلویی

۱ پیمانه

زعفران دم کرده

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت رشته پلو

مرحله ی اول :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب می کنیم و برنجی که پیش از آن به خوبی شست و شو داده ایم را به کاسه اضافه کرده و به مقداری که آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد به آن آب اضافه می کنیم. سپس یک قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج در همین حالت به مدت دو ساعت خیس بخورد.

مرحله ی دوم :

در این مرحله قابلمه ای روی حرارت گذاشته و به اندازه ی نیمی از قابلمه، آب داخل آن می‌ریزیم. سپس یک قاشق چایخوری نمک را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن داخل قابلمه ریخته و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. پس از آنکه آب جوش آمد برنج خیس خورده را به قابلمه اضافه کرده و رشته های پلویی را خرد کرده و آن را نیز داخل قابلمه می‌ریزیم. حالا به مدت ده تا پانزده دقیقه زمان می دهیم که برنج و رشته ی پلویی نرم شوند.

مرحله ی سوم :

در این مرحله مخلوط برنج و رشته را آب کش می کنیم. حالا قابلمه ای روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم سپس سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و ته قابلمه می‌چینیم. سپس برنج و رشته ای را که آبکش کرده ایم را داخل قابلمه می‌ریزیم. حالا یک قاشق غذاخوری روغن روی برنج ریخته و زعفران دم کرده را به صورت پخش روی برنج می‌ریزیم. در این قسمت درب برنج را گذاشته و به مدت چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت اجازه می دهیم که دم بکشد.

مرحله ی چهارم :

حالا نوبت به آماده کردن کوفته قلقلی ها است. برای این منظور پیاز ها را به خوبی رنده کرده و آب آن می گیریم. سپس آن را داخل کاسه ای مناسب ریخته و گوشت چرخ کرده، فلفل، نمک و زردچوبه را نیز به آن اضافه می کنیم. حالا مواد را مخلوط کرده و آن را به مدت ده دقیقه با دستمان ورز می دهیم. در ادامه سلفونی روی کاسه کشیده و آن را به مدت سی دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا موادمان استراحت کند.

مرحله ی آخر :

در مرحله ی آخر مواد را صورت کوفته قلقلی شکل داده و در روغن سرخ می کنیم. سپس کشمش را هم به مدت چند دقیقه در روغن سرخ کرده و پس از دم کشیدن رشته پلو آن را در ظرفی مناسب ریخته و با کوفته قلقلی و کشمش تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان

منبع تصویر needa_kz

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب