farsi beauty

طرز تهیه رشته خوشکار خانگی

رشته خوشکار

رشته خوشکار نوعی شیرینی خوش طعم و پر طرفداری است که اصالت آن مربوط به شمال کشور می باشد. با فارسی بیوتی همراه باشید تا آموزش این شیرینی خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم

آرد گندم

۱ لیوان

آرد برنج

۲ لیوان

آب

۳ لیوان

پودر قند

۴ قاشق غذاخوری

پودر دارچین

۱ قاشق غذاخوری

پودر گردو

۵ قاشق غذاخوری

پودر هل

نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه رشته خوشکار

مرحله ی اول :

در ابتدا آرد برنج و آرد گندم را داخل کاسه ای ریخته و خوب مخلوط می کنیم. سپس آب را به آن اضافه کرده و با همزن دستی مواد را هم می زنیم تا یکدست شود. (مایه به دست آمده باید غلظتش  به شکل دوغ باشد.)

مرحله ی دوم :

 حالا به قیفی مخصوص نیاز داریم که قطعا کمتر کسی آن را در خانه دارد. برای درست کردن این قیف کافی است. سر یک بطری آب معدنی را با میخ  سوراخ  کنیم و درون هر سوراخ یک نی نوشابه که برشش داده ایم را قرار می دهیم. برای اینکه رشته ها یکدست شوند باید چهار سوراخ در کنار یکدیگر در یک خط ایجاد کنیم.حالا مایه ی شیرینی را داخل بطری می ریزیم و تابه ای  متوسط را روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود. تابه را با مقدار کمی روغن چرب می کنیم و با قیف با سرعت بالا به صورت رفت و برگشت کمی از مایه را داخل تابه می ریزیم.در این قسمت از کار؛ کمی صبر می‌کنیم تا مایه خودش را بگیرد سپس آن را از تابه جمع کرده و روی یک دستمال تمیز قرار می دهیم. تمام مایه ی شیرینی مان را به همین ترتیب با قیف داخل تابه  می ریزیم.

مرحله ی سوم :

در این مرحله پودر هل ؛ پودر گردو ؛ پودر دارچین و پودر قند را برای مواد میانی شیرینی مخلوط می کنیم.حالا مقداری از دو طرف خمیر را تا می کنیم و مقداری از مواد ؛ میان آن می ریزیم. حالا خمیر را رو‌ی مواد میانی تا کرده و روی خمیر را کمی خیس میکنیم تا به هم بچسبد و باز نشود. سپس تابه ای را روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن درون تابه  می ریزیم  و اجازه می دهیم روغن آن داغ شود.حالا شیرینی ها را داخل تابه ریخته و پس از آنکه طلایی شد آن هارا جمع کرده و داخل شربت بار قرار می دهیم. پس از گذشت دو دقیقه شیرینی ها را از شربت خارج کرده و داخل توری فلزی می گذاریم. تا شربت اضافی اش گرفته شود. اگر می خواهید شیرینی هایتان شیرین تر و خیس تر شود با قلم کمی شربت بار روی آن بمالید.

مواد لازم

شکر

دو و نیم پیمانه

آب

۱ پیمانه

گلاب

یک چهارم پیمانه

آبلیمو

۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

۲قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت بار 

 آب ؛ شکر و گلاب را داخل قابلمه ای ریخته و آن را روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. پس از آنکه شکر با آب جوشید .زعفران را اضافه کرده و می گذاریم سه تا چهار دقیقه روی حرارت باشد. به این نکته توجه کنید که بهتر است با برس یا دستمال کناره های قابلمه را تمیز کنیم زیرا اگر شکر هایی که در اطراف قابلمه وجود دارد داخل شربتمان شودباعث می شود شربت شکرک بزند. (زمانی که شربت غلظتش زیاد بود و شیره ای  شده بود و حالت آبکی نداشت. آماده شده است) در  دو دقیقه ی آخر آبلیمو را اضافه کرده و حرارت را خاموش می کنیم.

نوش جان

منبع تصویر  sweet_cake_1400

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب