farsi beauty

بهترین روش های پاک کردن رنگ حنا از روی ناخن ها

حنا

افرادی که دوست دارند ناخن هایی با رنگ طبیعی داشته باشند و همچنین از خواص بی‌شمار حنا بهره مند شوند می توانند ناخن هایشان را با حنا رنگ کنند. البته رنگ حنا ماندگاری بالایی دارد که شاید شما را خسته کند  بنابراين در این مطلب با دو روش پاک کردن حنا به کمک شما می آییم. با این دو روش پاک کردن حنا از روی ناخن دیگر نیازی نیست پس از خسته شدن از رنگ حنا مدتها منتظر بمانید تا ناخنتان رشد کند تا رنگ طبیعی حنا از روی ناخن شما پاک شود. در ادامه با سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا با روش های موثر و خانگی پاک کردن حنا از روی ناخن آشنا شوید.

 

حنا چگونه آماده می شود و آیا تمامی حناها رنگ دارند؟

برگ های کوچک و خاکستری رنگ درخت یا درختچه ی حنا در سال دوبار چیده می شود و خشک و پودر می شود. این پودر ها الک می شود و بر اساس بافت آن و مرغوبیت حنا دسته بندی و قیمت گذاری می شود. حناها اکثراً رنگ می دهند و رنگ آنها معمولا قرمز است. ولی باید به این نکته توجه کنید رنگی که از حنا حاصل می شود به رنگ پوست و موهای شما بستگی دارد. مخلوط حنا با دیگر مواد طبیعی می تواند رنگ آن را عوض کندو رنگ مو های طبیعی و متنوع برای شما خواهد ساخت. ترکیب حنا و بابونه به اندازه مساوی با یکدیگر رنگ مسی تولید می کند و شما می توانید موها یا ناخن ها را با آن رنگ کنید. می توانید حنا را با دارچین ترکیب کنید و رنگ قهوه ای تیره را داشته باشید البته این رنگ بر روی موهای روشن قهوه‌ای روشن می شود . همچنین رنگ کردن ابرو با حنا بسیار آسان و جالب است و می توانید در خانه آن را انجام دهید.

حنا

فواید حنا برای پوست و مو

حنا

روش اول برای پاک کردن رنگ حنا از روی ناخن ها

در ادامه روش پاک کردن حنا از روی ناخن با کمک روغن زیتون و نمک به شما ارائه می شود.

مواد لازم برای پاک کردن حنا

  • روغن زیتون
  • نمک
  • پنبه

روغن زیتون برای ناخن

روش انجام: در یک ظرف مقداری روغن زیتون بریزید و به آن دو قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. به خوبی روغن و نمک را باهم ترکیب کنید و با کمک پنبه این ترکیب را روی ناخن هایی که با حنا رنگی شده اند ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که رنگ حنا به تدریج کمتر و محو شود ادامه دهید. در هر زمان که پنبه خشک شد و احساس کردید نیاز دارید مجدد از ترکیب به ناخن هایتان بزنید می توانید از پنبه ی جدید استفاده کنید. اگر در اولین بار این ترکیب به طول کامل رنگ حنا را پاک نکرد روزانه دوبار از آن استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

پس از ماساژ دادن روغن زیتون و نمک بر روی ناخن دستتان را به خوبی بشویید با کمک مرطوب کننده پوست دستتان را آبرسانی کنید.

روش دوم برای ازبین بردن رنگ حنا از روی ناخن

در این روش با کمک آبلیمو و جوش شیرین می توانید به راحتی حنا را از روی ناخن پاک کنید.

مواد مورد نیاز برای پاک کردن ناخن

  • آبلیمو
  • جوش شیرین
  • پنبه

جوش شیرین و آبلیمو برای ناخن

روش انجام: در یک ظرف دو قاشق آبلیموی تازه بریزید و به آن دو قاشق غذاخوری جوش شیرین بیافزایید و به خوبی هم بزنید تا این دو ماده باهم ترکیب شوند. با کمک پنبه یا پد پنبه ای مقدار ی از این ترکیب را روی ناخن های رنگ شده با حنا قرار دهید. بیست تا سی دقیقه پنبه یا پد آغشته به آبلیمو و جوش شیرین را روی ناخن ها نگه دارید. می توانید برای اینکار از نخ کمک بگیرید تا مدت طولانی پدها را ثابت نگه دارید. در صورتی که حنای روی ناخن شما خیلی تیره است می توانید مدت زمانی بیشتری پنبه را روی ناخن ها قرار دهید و در روز چند بار این کار را تکرار کنید.

پس از اینکه پد ها را از روی ناخن برداشتید دستتان را به خوبی بشویید.

نکته: پس از شستن دست ها، حتما از کرم مرطوب کننده یا روغن های مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید.

روغن زیتون برای ترک پوستی

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب