farsi beauty

آشنایی با نکات و روش های از بین بردن مو های زائد بدن

از بین بردن مو زائد بدن

برای از بین بردن و رفع موهای زائد بدن روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • اصلاح مو های زائد
  • استفاده از کرم مو بر
  • لیزر مو
  • وکس مو

البته هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب هستند. رعایت یک سری نکات باعث می شود تا شما راحت تر و بهتر مو های زائد را از بین ببرید که در ادامه به بررسی روش های رفع مو های زائد و نکات قابل توجه برای از بین بردن موهای زائد خواهیم پرداخت.

آیا استفاده از روش های از بین بردن مو برای پوست ضرر دارد؟

از لحاظ پزشکی اپیلاسیون و لیزر و وکس به پوست آسیبی نمی رسانند مگر اینکه فرد مصرف کننده نسبت به هر کدام از آنها حساس باشد و با استفاده از آن دچار مشکل پوستی و یا حساسیت پوستی بشود. به عنوان مثال افرادی که دچار اگزما و یا دارای سایر مشکلات پوستی هستند و یا از خشکی پوست رنج می برند بهتر است که قبل از استفاده از هر کدام از این روش ها با پزشک خود مشورت کنند.

لیزر موی زائد

روش های از بین بردن موهای زائد بدن

همانطور که گفته شد هر یک از روش های از بین بردن مو های زائد بدن دارای مزایا و معایبی است. برای آشنایی با آن با ما همراه باشید.

کرم موبر

استفاده از کرم موبر بسیار آسان است و بدون درد. اما امکان این نیز وجود دارد که پوست شما نسبت به کرم موبر حساس باشد. علاوه بر آن کرم موبر قابلیت این را ندارد که مو ها را از ریشه بکند اما می تواند پوست شما را نرم کند و از آنجایی که مواد شیمیایی است ممکن است آلرژی زا نیز باشد. رعایت یک سری نکات در زمان استفاده از کرم موبر بسیار مهم است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نکات مهم در زمان استفاده از کرم موبر

  • برای اینکه از ایجاد حساسیت جلوگیری کنید بهتر است که قبل از استفاده از کرم ابتدا مقداری از آن را به قسمت کمی از پوستتان بزنید تا از اینکه پوستتان نسبت به کرم حساس نیست مطمئن شوید.
  • خشک شدن پوست آن هم بعد از استفاده از کرم موبر بسیار طبیعی است. در صورتی که مانعی وجود نداشته باشد شما می توانید از آبرسان و یا لوسیون برای مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید.
  • نکات بسیار مهم این است که قبل از استفاده از کرم موبر ابتدا به خوبی دستورالعمل و نحوه استفاده از کرم را بخوانید.
  • اگر موهای شما ضخیم و کلفت است، بهتر است راه دیگری را برای از بین بردن مو های زائد انتخاب کنید. چرا که برای از بین بردن موهای ضخیم لازم است که کرم موبر برای مدت زمان بیشتری روی پوست شما بماند که این باعث می شود پوستتان آسیب ببیند.

وکس

وکس موهای زائد پوست بدن شما را نرم می کند و یکی از روش های تاثیر گذار است که باعث دیر تر رویش مو های زائد می شود به طوری که رویش مو ها بعد از 3 هفته کم کم آغاز می شود. علاوه بر اینها، وکس دردناک است و برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود چرا که باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود.

وکس موی زائد

استفاده از تیغ

هنگام استفاده از تیغ برای از بین بردن موهای زائد بدن باید بسیار حواستان را جمع کنید تا از بریدگی پوست جلوگیری شود. بنابراین بهتر است که قبل از استفاده از تیغ ابتدا بدنتان را به خوبی مرطوب کنید تا علاوه بر جلوگیری از بریدگی مانع از رشد مو به سمت داخل شود.

آیا استفاده از تیغ موجب افزایش مو می شود؟

این تنها یک باور غلط است که می گویند استفاده از تیغ برای از بین بردن موهای زائد باعث بیشتر شدن مو می شود. اگر تاکنون به این دلیل از تیغ برای از بین بردن موهای زائدتان استفاده نکرده اید، دیگر می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

لیزر

یکی دیگر از روش های از بین بردن موهای زائد بدن لیزر است. این روش اثر گذار اما هزینه بر است به طوری که برای تکمیل فرایند از بین بردن موهای زائد بدن نیاز است که شما 8 جلسه به مراکز لیزر مراجعه کنید. نکته قابل توجه این است که دستگاه های لیزر بسیاری وجود دارد و لازم است قبل از لیزر درباره ی هر یک از برند ها تحقیق کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

نکات مهم درباره استفاده از روش های مختلف از بین بردن مو زائد

استفاده از وکس خوب و مناسب

شما می توانید خودتان در منزل موهای زائدتان را وکس کنید. برای این کار نیز نوع های مختلف وکس با رنگ و بو های متنوع وجود دارد که می توانید آن را خریداری کنید. علاوه بر اینها شما می توانید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند نیز کمک و مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین نوع وکس را انتخاب کنید.

برای وکس هر چه مو بلند تر باشد بهتر است.

اگر می خواهید با استفاده از وکس، از بین رفتن مو های زائد نیز بهتر و کامل تر انجام شود، بهتر است که موها بلند باشد. در این صورت مو های زائد بهتر کنده می شود و پوست شما نرم تر و شفاف تر می شود. عملا استفاده از وکس برای کندن مو های تازه رشد کرده بی فایده است، چرا که نمی تواند به طور کامل آن ها را از بین ببرد.

وکس را چند بار تکرار نکنید!

بعد از انجام وکس در صورتی که باز هم مو های زائد را مشاهده کردید، بهتر است که بی خیال آن شوید و یا از طریق دیگر آن را از بین ببرید. چرا که تکرار وکس موجب تحریک شدن پوست شما می شود وعلاوه بر آن می تواند باعث به وجود آمدن حساسیت پوستی شود و هم چنین می تواند احتمال رویش مو های زیر پوستی را نیز بیشتر کند.

بعد از وکس برای چند ساعت پوستتان را نشویید.

بهتر است که برای از بین بردن وکس های اضافی که روی پوستتان باقی مانده است از روغن بچه استفاده کنید. چرا که آب زدن به پوستتان می تواند باعث عفونت های پوستی شود. به همین دلیل بهتر است که تا چند ساعت از آب زدن به پوستتان خودداری کنید.

از وکس با دمای مناسب استفاده کنید.

در صورتی که وکس داغ است از آن استفاده نکنید و اجازه دهید که دمای آن پایین تر بیاید و کمی خنک شود. استفاده از وکس داغ باعث سوزش پوستتان می شود و علاوه بر آن امکان آن نیز وجود دارد که پوستتان تاول بزند.

استفاده از تیغ خوب و مناسب

در صورتی که شما پوستتان را به دفعات اصلاح می کنید، بسیار مهم است که در انتخاب تیغه مورد نظر بسیار توجه کنید و دقت به خرج دهید. برای مثال انتخاب تیغ های 5 تیغه از آن جهت که می توانند زیر پوست را نیز اصلاح کند میتواند برای بانوانی که پوست حساس دارند مضر باشد و باعث رویش مو های زیر پوستی و یا احساس سوزش در ناحیه ی اصلاح شده بشود.

استفاده از تیغ خوب و مناسب

در صورتی که شما پوستتان را به دفعات اصلاح می کنید، بسیار مهم است که در انتخاب تیغه مورد نظر بسیار توجه کنید و دقت به خرج دهید. برای مثال انتخاب تیغ های 5 تیغه از آن جهت که می توانند زیر پوست را نیز اصلاح کند میتواند برای بانوانی که پوست حساس دارند مضر باشد و باعث رویش مو های زیر پوستی و یا احساس سوزش در ناحیه ی اصلاح شده بشود.

استفاده از تیغ برای موی زائد

استفاده از کرم موبر با رعایت دستورالعمل

اگر برای از بین بردن مو های زائد به دنبال استفاده از کرم های موبر هستید، بهتر است قبل از استفاده به خوبی دستورالعمل و طریقه مصرف را مطالعه کنید. کرم موبر از آن جهت که بسیار اسان است و به راحتی موهای زائد را از بین می برد پر طرفدار است اما نکته ی مهمی نیز وجود دارد و آن این است که شما نباید اجازه دهید که کرم بیش از زمان ذکر شده بر روی پوست شما باقی بماند، چرا که ممکن است باعث ایجاد آلرژی و یا حساسیت پوستی بشود.

استفاده از محصولات باکیفیت

بسیار مهم است که قبل از انجام وکس از محصولات بهداشتی مناسب و با کیفیت استفاده کنید. به عنوان مثال برای اینکه بتوانید راحت تر وکس کنید و سریع تر مو های زائد را از بین ببرید، می توانید 10 دقیقه قبل از وکس برای از بین بردن رطوبت پوست از پودر بچه استفاده کنید و به پوستتان بزنید.

در زمان داشتن زخم یا جوش وکس ممنوع!

استفاده از وکس آن هم در زمانی که جوش و یا تبخال زده اید و حتی اگر پوستتان زخم شده است، باعث می شود که ضایعه پوستی انتشار پیدا کند و قسمت های دیگر پوستتان را هم درگیر کند. برای استفاده از وکس باید اجازه دهید تا جوش، تبخال و یا زخمتان کاملا خوب شود.

استفاده از فوم اصلاح

شما نباید تیغ و یا ژیلت را روی پوست خشک بکشید. بنابراین بهتر است از خمیر ریش و یا فوم اصلاح برای اصلاح صورتتان استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده

برای اینکه از خشکی پوستتان بعد از اصلاح جلوگیری شود، می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

نکته: دستگاه های مختلف اصلاح در بازار وجود دارند که عبارتند از:

  • برقی
  • شارژی
  • باتری ای

شما می توانید بسته به شرایط خودتان انتخاب کنید.

چیکار کنیم تا موهایمان زیر پوستی نشود؟

این اتفاق معمولا برای بانوان رخ می دهد که بعد از استفاده از اپیلیدی و یا حتی اپیلاسیون، مشکل زیر پوستی شدن مو برایشان رخ می دهد. برای اینکه بتوانند از این موضوع جلوگیری کنند، پیشنهاد می شود که بعد از 1 یا 2 بار استفاده از اپیلیدی و یا اپیلاسیون از تیغ استفاده کنند تا از زیر پوستی شدن موها جلوگیری شود. همچنین می توانید از لایه بردار های پوستی نیز استفاده کنید.

استفاده از اپیلیدی برای موی زائد

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب