farsi beauty

معرفی دمنوش هایی برای کم خونی، کم خونی را با دمنوش درمان کنید

دمنوش برای کم خونی

کمبود آهن در بدن باعث کم خونی می شود که گاهی می توان این مشکل را به کمک دمنوش ها بر طرف کرد.کم خونی یا آنمی مشکلی است که بسیاری از افراد در سرار جهان با آن مواجه هستند که شایع ترین دلیل عدم جذب ماده معدنی آهن است.

برای مفابله با کم خونی روش های متعدد وجود دارد اما استفاده از دمنوش ها یکی از گزینه های سالم در این زمینه است.

دمنوش هایی برای کم خونی  

برخی دمنوش ها اسید تانیک کمتر برای عملکرد بهتر نسبت به انواع دیگر دارند.اسید تانیک می تواند از جذب درست آهن جلوگیری کند. کارشناسان براین باورند مصرف این دمنوش ها حدافل یک ساعت قبل از وعده غذایی بهترین بازدهی را دارد تا به جذب بهتر آهن از غذای مصرفی در بدن کمک کند.

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه یکی از بهترین مواردی است که می توانید برای مقابله با کم خونی استفاده کنید و حتی می توانید ریه این گیاه را به وعده های غذایی خود نیز اضافه کنید.

طرز تهیه ابن دمنوش بسیار ساده است و شما می توانید با یک لیتر آب و 300 گرم از برگ های رازیانه استفاده  کنید و به روشی مشابه با دمنوش های عادی دیگر می توانید آن را آماده کنید.

نعناع

دمنوش نعناع

نعناع گیاهی است که به واسطه خواص دارویی در آشپزی نیز استفاده فراوانی دارد. نعناع علاوه بر این که از کم خونی جلوگیری می کند به تسریع گوارش کمک می کند و احساس سنگینی بعد از غذا خوردن وعده های غذایی کاهش می دهد.

برای تهیه دمنوش خانگی نعناع شما نیاز به برگ های تازه نعناع و دو لیوان آب دارید.

دارچین

دمنوش دارچین

یکی دیگر از دمنوش های بسیار مفید برای جلوگیری از کم خونی دمنوش دارچین است که با دنبال کردن روش زیر می توانید به سادگی یک دمنوش دارچین را تهیه کنید:

ابتدا یک پیمانه آب را به جوش بیاورید و زمانی که به نقطه جوش رسید چوب های دارچین را به آن اضافه کنید واجازه دهید تا آب چند دقیقه به جوشیدن ادامه دهد و سپس حرارت را خاموش کنید. شما می توانید این دمنوش را به صورت گرم و هم سرد میل کنید.

رزماری

دمنوش رزماری

رزماری منبع بسیاری خوبی برای آهن است. رزماری خواصی چون گازهای بیش از و ناراحتی معده-بهبود-شرایط دستگاه گوارش و سرشار از آهن است.شما می توانید رزماری به راحتی مانند دیگر دمنوش های عادی تهیه کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

171 مطلب