farsi beauty

طرز تهیه ی کیک ردولوت مخملی و خوشمزه

طرز تهیه کیک ردولوت

امروز در این آموزش آشپزی قصد داریم تا شما را با طرز تهیه ی کیک ردولوت آشنا کنیم. کیک ردولوت بافت مرطوب قرمز رنگ مخملی دارد که مزه بسیار عالی دارد. از این کیک می توان در مراسم های مختلف نظیر کریسمس و ولنتاین استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه کیک ردولوت

 

مواد لازم

آرد شیرینی پزی

۲ و ½ پیمانه

تخم مرغ

۲ عدد درشت

شکر

¾ پیمانه

جوش شیرین

۱ قاشق چای خوری

نمک

⅛ قاشق چای خوری

پودر کاکائو

۱ قاشق چای خوری

روغن مایع

۱ پیمانه

باتر میلک

۱ پیمانه

رنگ ژله ای قرمز

۲ قاشق غذا خوری

وانیل پودری

¼ قاشق چای خوری

سرکه سفید

۱ قاشق چای خوری

 

دستور پخت کیک ردولوت:

مرحله اول ( تهیه ی باترمیلک )

در مرحله اول نیاز است که باترمیلک را تهیه کنیم، همانطور که می دانید باترمیلک در ایران موجود نمی باشد پس ما برای تهیه آن شما را راهنمایی می کنیم. برای تهیه باترمیلک ابتدا یک پیمانه شیر پرچرب را داخل دمای محیط آشپزخانه بگذارید تا به دمای محیط برسد سپس یک قاشق چای خوری سرکه سفید به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا شیربریده و روی آن کمی غلیظ شود. خب باترمیلک ما به همین راحتی تهیه شد حالا میریم سراغ مراحل بعدی تهیه این کیک خوشمزه.

مرحله دوم ( الک کردن آرد و جوش شیرین و پودر کاکائویی )

تمامی مواد اولیه را به دمای محیط می رسانیم. آرد را با جوش شیرین و پودرکاکائو و نمک مخلوط میکنیم بعد از انجام این کار آنها را الک می کنیم تا سبک تر شوند.

مرحله سوم( زدن تخم مرغ و اضافه کردن شکر و وانیل )

تخم مرغ ها را در کاسه میریزیم و سپس شکر و وانیل پودری را به آن اضافه می کنیم حال با همزن برقی آن ها را به مدت 5 دقیقه هم می زنیم. می بینیم که تخم مرغ ها حجیم و کرم رنگ شده اند. الان وقت آن است که باترمیلک و سرکه و رنگ ژله ای قرمز را به آن اضافه کنیم و آن ها را با یکدیگر مخلوط کنیم.

مرحله چهارم ( اضافه کردن ترکیب آرد به مخلوط)

روغن مایع را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد با یکدیگر مخلوط شوند این کار را 2 دقیقه انجام دهید. سپس مخلوط آرد الک شده را در سه مرحله با لیسک اضافه می کنیم و هم می زنیم. ( در یک جهت و به صورت دورانی )

مرحله پنجم ( آماده کردن قالب و پخت کیک )

یک قالب را چرب می کنیم ترجیحا 23 سانتی یا 18 سانتی باشد. و کاغذ روغنی می اندازیم حال کیک را داخل قالب می ریزیم و دوبار به سطح می کوبیم. بعد از گرم کردن فر، کیک را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در فر قرار می دهیم ( دمای فر 180 درجه باشد ). اگر شک دارید که کیک درست شده است یا نه می توانید با یک خلال دندان کیک را چک کنید و بسته به نیاز زمان را افزایش یا کاهش دهید.

مرحله ششم ( سرو کیک )

اندکی بعد از اینکه کیک را از فر درآوردید صبر کنید تا قالب صبر شود و کیک را از آن بیرون آورید. کیک را می توانید با خامه تزئین کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع عکس: ashpazkhoney_man

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب