farsi beauty

چگونه درد شدید پریود را کم کنیم ؟

درد و گرفتگی شکم در زمان قاعدگی

با کمک روش های خانگی شما می توانید درد پریود را کاهش دهید. برخی از این روش ها درد را سریعاً قطع می کنند و برخی در طولانی مدت اثر خود را نمایان می کنند و درد در دروه های بعدی پریود کاهش می یابد.

 

مصرف مسکن برای کاهش درد

مصرف مسکن در زمان درد شدید در دوران قاعدگی می تواند به سرعت درد را آرام کند. مفنامیک اسید را می توانید در دو روز اول قاعدگی به صورت مرتب استفاده کنید تا درد تسکین یابد. ژلوفن از جمله مسکن هایی است که بهتر است در زمانی که درد بسیار شدید است از آن استفاده کنید. برخی دیگر از قرص ها همچون ایبوپروفن، ناپروکسن، سلکوکسیب و آسپرین هم از جمله قرص هایی هستند که برای تسکین درد در دوره ی پریود بسیار مفید هستند ولی بهتر است با مشورت پزشک مصرف شوند. نوافن هم مسکنی قوی برای کاهش درد پریود می باشد. این قرص برای کاهش خونریزی هم بسیار مفید می باشد.

 

گرم کردن شکم و کمر به کاهش درد قاعدگی کمک می کند

استفاده از کیسه آب گرم برای تسکین دل درد در زمان پریود بسیار مفید است. می توانید قسمت کمر و شکم را گرم کنید تا عضلات آرام شوند و درد شما کاهش پیدا کند. در برخی افراد دوش آب گرم هم بسیار مفید است.

کمپرس آب گرم

نوشیدن آب به اندازه کافی

در این دوره بهتر است آب به میزان کافی بنوشید. مصرف آب میوه ی طبیعی و شیر هم می تواند برای شما مفید باشد. از مصرف کافئین، قهوه، الکل و نوشابه های گازدار پرهیز کنید.

نوشیدن آب

توجه به تغذیه در دوران قاعدگی

در زمان قاعدگی باید به تغذیه توجه زیادی کنید. بهتر است به جای مصرف چربی از سبزیجات تازه استفاده کنید. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم همچون بادام و اسفناج در این دوره می تواند به شما کمک کند تا از اسپاسم و گرفتگی عضلات دور بمانید. دارچین، زنجبیل، جعفری، شکلات تلخ و اسیدهای چرب همچون ماهی و آجیل ها برای مصرف در این دوره بسیار مناسب هستند و درد را کاهش می دهند.

میوه و سبزیجات

ماساژ با روغن گیاهی برای کاهش درد

ماساژ با روغن های گیاهی از روش های کاهش درد در زمان قاعدگی می باشد. البته ماساژ شکم علاوه بر اینکه درد پریود را در همان لحظه آرام می کند بلکه اثرات مثبت و آرامش بخش آن تا شش هفته بعد از آن هم باقی می ماند. بهتر است چند روز قبل از پریود و در طول دوره ی آن قسمت عضلات شکم به ویژه ناحیه رحم را به خوبی ماساژ دهید.

 

ورزش سبک برای کاهش درد پریود

انجام ورزش های سبک همچون یوگا، پیاده روی و تمرینات کششی با افزایش جریان خون اسپاسم در ناحیه شکم را کاهش می دهد و درد شما را آرام می سازد. همچنین رقصیدن با دوستان یا به تنهایی می تواند روحیه ی شما را تقویت کند و شما را از حالت بی تحرکی خارج کند.

ورزش کردن دویدن

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب