farsi beauty

چگونه درد زانو را کم کنیم؟ بهترین راهکار خانگی برای کاهش درد زانو

زانو درد

درد زانو یک مشکل شایع می باشد و می تواند برای افراد مختلف به صورت طولانی یا کوتاه مدت ایجاد شود. مشکلات کوتاه مدت زانو را می توان با برخی از روش های خانگی درمان کرد و نیازی به مراجعه به پزشک ارتوپد نمی باشد. در ادامه تمامی روش های خانگی درمان درد زانو را باهم مرور می کنیم:

زانو درد
ورزش برای کاهش درد زانو

ورزش مداوم می تواند در ایجاد استئوآرتریت که از شایع ترین دلایل زانو درد است جلوگیری کند و آن را به تاخیر بیاندازد. ورزش هایی همچون پیاده روی، شنا، یوگا و دوچرخه سواری جزو درمان های خانگی آرتروز زانو می باشند.

پیاده روی

ورزش تقویتی برای کاهش درد زانو

انجام ورزش های تقویتی برای بهتر شدن عملکرد عضلات فوقانی و عضلات چهار سر ران تا از این طریق بتوانید از مفاصل زانو محافظت کنید. برای یافتن این تمرینات می توانید از یک فیزیوتراپ کمک بگیرید.

طب سوزنی برای کاهش درد زانو

بر اساس مطالعات مشخص شده طب سوزنی می تواند به درمان آرتروز زانو کمک کند.

طب سوزنی

سرکه سیب برای کاهش درد زانو

سرکه سیب با داشتن خواص ضد التهابی می تواند در درمان زانو درد و سایر درد ها مفید واقع شود.

سرکه سیب

روش سرد و گرم کردن و اثر آن بر درد زانو

روش سرد و گرم کردن برای درد های ناشی از آرتریت موثر است و می تواند آن ها را درمان کند. با گرما دادن به ناحیه ای که درگیر درد است عضلات آن قسمت شل می شود و مفاصل به راحتی می توانند حرکت کنند. و روش سرد کردن سبب کاهش التهاب، درد و تورم ناحیه زانو می شود.

ماساژ برای کاهش درد زانو

ماساژ می تواند از جمله درمان های خانگی مفیدی باشد که درد زانو را کاهش می دهد. می توانید با ماساژ دادن عضلات ناحیه ران وضعیت درد ناک زانو را بهبود ببخشید.

زانو درد

کفش طبی برای کاهش درد زانو

استفاده از کفش مناسب اهمیت زیادی دارد. بهتر است برای کاهش فشار بر روی زانو از کفش طبی استفاده کنید.

پیاده روی

برای کاهش درد زانو، وزن کم کنید

افرادی که دارای اضافه وزن هستند نسبت به افراد لاغر بیشتر در معرض ابتلا به زانو درد می باشند. این افراد تمامی وزنشان بر روی پای آنها قرار دارد و مفاصل آنها باید این وزن اضافی را تحمل کند. وزن اضافه در افرادی که مبتلا به آرتروز هستند التهاب را بیشتر می کند و به زانو ها فشار زیادی وارد می کند. بنابراین بهتر است این افراد وزن خودشان را کاهش دهند تا دردشان کم شود.

کاهش وزن

با کمک روغن و اسانس درد زانو را کاهش دهید

روغن ها و اسانس های روغنی هم می توانند به کاهش درد زانو کمک کنند. ماساژ با روغن حاوی پرتقال و زنجبیل می تواند بر درد زانو اثر بگذارید و جزو یکی از درمان های موثر خانگی می باشد. بر اساس تحقیقات پماد های حاوی دارچین، زنجبیل، کندر و روغن کنجد می توانند سفتی عضلات را از بین ببرند و بسیار موثرند.

روغن ها

داروی مناسب برای کاهش درد زانو

دارو هایی که شما می توانید در زمان زانو درد از آنها استفاده کنید شامل موارد زیر می باشد. برخی از این دارو ها بدون نسخه قابل تهیه می باشد. البته برخی از پزشکان معتقدند برای درمان درد زانو تزریقات درون مفصلی مفید تر عمل می کند:

  • کپسایسین موضعی
  • کورتیکواستروئیدهای داخل مفصلی
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی موضعی یا خوراکی
  • هیالورونیک اسید داخل مفصلی
  • ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن

نکاتی که برای کاهش درد زانو باید به آنها توجه کنید

با انجام برخی اقدامات می توانید درد زانو را کاهش دهید. به طور مثال روی یک بالشت بنشینید یا سطح صندلی را بالا بیاورید. دقت کنید که در هنگام نشستن خمیده نباشید. کفش هایی که کف صاف دارند را کنار بگذارید زیرا فشار زیادی به زانو ها منتقل می شود. نشستن به مدت طولانی و بی تحرکی هم سبب سفت شدن مفاصل و درد زانو ها می شود.

زانو درد

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب