farsi beauty

طرز تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی خوشمزه خانگی

سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی

سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی نوعی سالاد خوشمزه و جذاب است که گزینه ی مناسبی برای پیش غذا در مهمانی ها یا عصرانه در تولد ها است. برای مشاهده ی طرز تهیه ی این سالاد مقوی و لذیذ در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد ‌مورد نیاز:

تخم مرغ

۲ عدد

نخود فرنگی

۱ پیمانه

روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری

تن ماهی

یک سوم یک قوطی

لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

رب انار

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به میزان لازم

زیتون بدون هسته

۵ عدد

دستورتهیه ی سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی

مرحله ی اول خرد کردن مواد و پخت نخود فرنگی:

در ابتدا کلم را به خوبی می شویم و اجازه می دهیم آب آن کاملا خارج شود. سپس کلم را رنده کرده و یا ریز خرد می کنیم. سپس نخود فرنگی ها را می شویم. حالا قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و نخود فرنگی ها را همراه با مقداری آب داخل قابلمه ریخته و ‌آن را بر روی حرارت متوسط می گذاریم تا به خوبی پخته شوند. پس از آنکه نخود فرنگی ها پخته شدند آن را آبکشی کرده و‌ کنار می گذاریم. سپس زیتون بدون هسته را هم خرد می کنیم و کنار می‌گذاریم.

مرحله ی دوم، ترکیب مواد و تهیه ی سس:

در مرحله ی دوم کاسه ای بزرگ انتخاب می کنیم. سپس کلم و زیتون و نخود فرنگی ها را داخل کاسه ریخته و مخلوط می‌کنیم. حالا به سراغ تهیه ی سس می رویم. برای این کار تن ماهی را ساطوری می‌کنیم. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و ‌ماهی له شده را همراه با لیمو ترش، رب انار، روغن زیتون، نمک و فلفل داخل کاسه ریخته و ‌به خوبی ترکیب می کنیم. به این نکته دقت کنید که میزان نمکی که به سس اضافه می کنیم بستگی به مزه ی تن ماهی دارد.

مرحله ی سوم، اضافه کردن سس و تخم مرغ به سالاد:

در مرحله ی سوم سس را به سالاد اضافه کرده و ‌مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب می کنیم. حالا قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ ها را داخل آن با مقداری آب روی حرارت می گذاریم. پس از گذشت پنج تا هشت دقیقه که تخم مرغ ها به شکل عسلی پخته شده اند. پوست آن ها را جدا کرده و نصف می کنیم و با توجه به سلیقه مان روی سالاد می چینیم. سالاد ما آماده است. نوش جان

منبع تصویر salad.studio

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب