farsi beauty

طرز تهیه مربای به خوش رنگ خانگی

مربای به

مربای به یک مربای بسیار خوش رنگ و خوش طعم است. فصل میوه ی به پاییز است و شما می توانید با رعایت برخی نکات این مربا را آماده کنید و تا حدود یک سال از آن استفاده کنید. این مربای پرطرفدار را می توانید هم در صبحانه و هم در زمان عصرانه با نان میل کنید. در ادامه با این بخش از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا بهترین روش پخت مربای به را بیاموزید.

مربای به

مواد لازم برای مربای به

میوه ی به

1 کیلوگرم

شکر

1 کیلوگرم

آب لیمو

دو قاشق غذاخوری

هل

4 عدد

چوب دارچین

به مقدار لازم

 

طرز تهیه مربای به

مرحله اول

برای تهیه مربای به ابتدا میوه ی به را به خوبی بشویید. می توانید این مربا را با پوست یا بدون پوست تهیه کنید. در صورتی که مایل هستید بدون پوست آن را آماده کنید ابتدا پوست آن را بگیرید و بعد به شکل دلخواهتان برش بزنید. همچنین دانه های به را جدا کنید.

 

مرحله دوم

در یک قابلمه مناسب به میزان کافی آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب به جوش آمد به های خورد شده را به آن اضافه کنید تا به خوبی جوش بخورد.

 

مرحله سوم

به ها باید به مدت زمان 30 دقیقه در آب جوش بمانند تا به خوبی نرم شوند. در صورتی که در این حین کف روی به ها جمع شد آن را با یک قاشق بگیرید تا در انتها مربای شفاف تری داشته باشید.

 

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت زمان حرارت را کم کنید و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار دهید. شکر را به میوه ی به درون قابلمه اضافه کنید. برای داشتن مربای به قرمز رنگ باید در قابلمه را به خوبی چفت کنید برای این کار می توانید از یک دم کنی استفاده کنید. می توانید قبل از گذاشتن در قابلمه به شهد مربا هل و چوب دارچین را اضافه کنید تا مربای شما عطر و طعم بهتری داشته باشد.

 

مرحله پنجم

در نهایت این مربا باید با حرارت ملایم به مدت 5 تا 7 ساعت بپزد. در دقایق پایانی پخت مربا به آن آب لیمو ترش را اضافه کنید تا مربا دقایقی با آب لیمو جوش بخورد و بپزد.

 

مرحله ششم

توجه داشته باشید زمانی که مربا هنوز خیلی غلیظ نشده است آن را از روی گاز بردارید. برای اطمینان از غلظت مربا کمی از شهد آن را در فریزر قرار دهید. پس از گذشت سه دقیقه اگر شهد مربا حالت کش داری به خود گرفت به این معناست که مربا آماده است.

 

مرحله هفتم

پس از خاموش کردن مربا آن را به مدت داوزده ساعت خارج از یخچال نگه دارید. پیشنهاد می شود همچنان در قابلمه را بسته نگه دارید تا رنگ آن بهتر شود. پس از گذشت این مدت زمان مربای به را درون ظرف در بسته ای بریزید و برای مدت طولانی درون یخچال نگه داری کنید.

مربای به

نکات پایانی

  • این مربا باید هنگامی که رقیق تر است از روی گاز برداشته شود زیرا بعد از خنک شدن غلیظ می شود.
  • شما می توانید این مربا را بدون هیچ طعم دهنده ای تهیه کنید.
  • برای طعم بهتر مربا شما می توانید از هل، چوب دارچین و زعفران دم کرده استفاده کنید.
  • برای رنگ بهتر مربا بهتر است در زمان طولانی تری این مربا تهیه شود. البته امکان اینکه در یک ساعت پخته شود هم وجود دارد اما دیگر خوش رنگ نخواهد شد.

 

نجات مربا از غلظت

در صورتی که احساس کردید مربای شما بیش از اندازه غلیظ شده است. کافیست کمی آب جوش به مربا اضافه کنید تا از حالت غلظت خارج شود. صبر کنید تا آب به خوبی با شهد ترکیب شود و مربای شما از غلظت خارج شود.

مربای به

منبع تصویر: ashpazi_miti

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب