farsi beauty

طرز تهیه کیک کدو حلوایی خوش طعم و پف دار خانگی

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی یکی از کیک های فوق العاده ای است که طرفداران بسیاری دارد. اگر دوست دارید طرز تهیه ی این کیک خوشمزه را بدانید با ما همراه باشید.

مواد لازم :

آرد

۲ لیوان

شکر

۱ لیوان

تخم مرغ

۴ عدد

کدو حلوایی

۱ لیوان

پنیر خامه ای

۱۵۰ گرم

مغز گردو

۱۰۰ گرم

بکینگ پودر

۱ قاشق مرباخوری سر پر

وانیل

یک دوم قاشق چایخوری

دارچین

۱قاشق چایخوری

روغن مایع

یک دوم لیوان

طرز تهیه کیک کدو‌حلوایی

مرحله ی اول:

 در ابتدای کار کدو حلوایی را آب پز کرده و آن را به خوبی پوره می کنیم (یک لیوان پوره ی کدو حلوایی) سپس تخم مرغ ها را شکسته و سفیده و زرده آن را جدا می کنیم. حالا سفیده ی تخم مرغ را به شدتی هم می زنیم تا فرم بگیرد. در این قسمت از کار نیمی از شکر را کم کم به سفیده اضافه کرده و هم می زنیم. تا سفیده ی تخم مرغ سفت شود. سپس زرده ی آن را با وانیل و باقی شکر مخلوط می کنیم. زرده را تا زمانی که کرمی و کشدار شود هم می زنیم.

مرحله ی دوم:

در این مرحله روغن مایع را به زرده ی تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس پنیر خامه ای را کمی هم میزنیم  و آن را هم به موادمان اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس پوره ی کدو حلوایی را همراه با مغز گردو و دارچین به موادمان اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. پس از آن آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم و دو مرتبه آن را الک می کنیم. پس از  الک کردن نیمی از آرد را داخل مواد ریخته و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم. و پس از آن باقی آرد را به همراه سفیده ی تخم مرغی که کنار گذاشته بودیم اضافه کرده و به آرامی با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود‌.

مرحله ی آخر:

فر را به مدت پانزده دقیقه بر روی حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. سپس قالب را ( ۲۰ سانتی ) با کاغذ روغنی می پوشانیم. و مایه کیک را درون قالب می ریزیم. حالا قالب را داخل فر می گذاریم و چهل تا پنجاه دقیقه صبر می کنیم تا کیک به خوبی پخته شود. سپس آن را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن از قالب جدا می کنیم و در ظرف دلخواهمان قرار می دهیم . کیک آماده است. نوش جان

کیک کدو حلوایی

منبع تصاویر forghanifarzaneh و cafe_cakedonut_minoo

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب