farsi beauty

خواص بی نظیر قهوه، چرا باید قهوه بخوریم؟

خواص قهوه
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

شاید با شنیدن قهوه یاد شب زنده داری هایتان بیوفتید اما این یک جز کوچک از فواید قهوه است. نوشیدنی قهوه که دارای آنتی اکسیدان های فراوان و مواد غذایی مفیدی است که می تواند در بهبود سلامتی و نشاط ما نقش موثری داشته باشد و از ابتلا بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.در این مقاله می خواهیم با خواص فراوان و بی نظیر قهوه آشنا بشویم.

قهوه

قهوه موجب افزایش انرژی و هشیاری بالاتر می شود.

کافئین یک ماده محرک است که موجب افزایش تولید نوراپی‌نفرین و دوپامین می شود که سبب می شود، شما کمتر احساس خستگی کنید و از طرفی هشیاری شما را بالاتر می برد. اگر بخواهیم به این موضوع تخصصی تر بپردازیم باید بگوییم که بعد از نوشیدن قهوه، جریان خون شما کافئین را جذب می کند. سپس کافئین جذب شده به سیستم اعصاب شما می رود و در آن جا بر روی آدنوزین (عامل احساس خواب آلودگی و خستگی) اثر می گذارد و مانع از انجام فعالیت آن می شود. ناگفته نماند که کافئین علاوه بر تاثیرات مختلفی که بر روی عملکرد مغز می گذارد در بهبود رفتار و روحیه شما هم تاثیر گذار می باشد.

افزایش انرژی با نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه موجب افزایش استقامت و عملکرد فیزیکی بهتر می شود.

اگر می خواهید در فعالیت ورزشی تان موفق تر باشید حتما از قهوه استفاده کنید. با نوشیدن قهوه، کافئین موجود موجب بالا رفتن آدرنالین خون می شود که این عمل موجب می شود بدن به استرس های فیزیکی و احساسی پاسخ دهد. مصرف 500 میلی گرم قهوه قبل و بعد از تمرینات ورزشی موجب افزایش استقامت و بهبود عملکرد فیزیکی بدن می شود.

عملکرد فیزیکی بدن با نوشیدن قهوه

قهوه موجب کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

همانطور که می دانید بدن انسان در این نوع دیابت انسولین تولید می کند، اما گاهی بدن یا نمی تواند از آن استفاده کند یا مقدار آن کم است. در این وضعیت، قند بدن انسان نمی تواند وارد سلول ها شود و انباشته می شود، که باعث می شود بدن دچار نارسایی شود. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف قهوه می تواند 23 تا 50 درصد احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. از جمله دلایلی که موجب این امر می شود این است که قهوه خاصیت ضد التهابی دارد.

کاهش دیابت 2 با نوشیدن قهوه

مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهد.

یکی از عضو های مهم بدن کبد است. سیروز کبد بیماری است کبد به دلیل عفونت زیاد فرسوده می شود. قهوه با سطح آنزیم های کبد رابطه عکس دارد یعنی هرچه مصرف قهوه افزایش پیدا کند سطح آنزیم های کبدی ناشی از التهابات کمتر می شود. مصرف 4 فنجان در روز 80 درصد خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

 نوشیدن قهوه

مصرف قهوه خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

یکی از خاصیت های قهوه کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف قهوه موجب می شود احتمال ابتلا به آلزایمر تا 65 درصد کاهش یابد. دو نشانه مهم از بیماری آلزایمر پلاک های امیلوئیدی و کلاف های رشته ای داخل نورونی هستند. مصرف 3 تا 5 فنجان قهوه در روز از بوجود آمدن این پلاک ها و کلاف ها جلوگیری می کند.

رابطه آلزایمر با قهوه

مصرف قهوه موجب نشاط و دوری از افسردگی می شود.

افسردگی یک بیماری شایع است که امروزه رواج زیادی دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف 4 فنجان قهوه خطر ابتلا به بیماری افسردگی را تا 20 درصد کاهش می دهد. نوشیدن قهوه به شما آرامش می دهد و انتقال دهنده های عصبی شما یعنی دوپامین و سرتونین کنترل می شوند.

رابطه افسردگی با قهوه

قهوه می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

مصرف قهوه شاید موجب شود فشار خون شما اندکی بالا برود اما اثر آن ناچیز است و معمولا با استفاده طولانی مدت این اثر ناچیز از بین می رود. با مطالعاتی که انجام شده نوشیدن قهوه موجب کاهش 20 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

رابطه بیماری قلبی با قهوه

در یک فنجان قهوه به میزان زیادی مواد مغدی و ضروری بدن وجود دارد.

مصرف یک فنجان قهوه در طول روز می تواند مواد مغذی را به بدن برساند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین ب2 (ریبوفلاوین): نوشیدن یک فنجان قهوه با توجه به مقدار توصیه شده در روز، می تواند 11 درصد از این ویتامین را تامین کند.

ویتامین ب5 (پانتوتنیک اسید): با نوشیدن یک فنجان قهوه می توانید 6 درصد از این ویتامین را با توجه به مقدار توصیه شده تامین کنید.

ویتامین ب3 (نیاسین) و منیزیوم: در صورتی که روزانه یک فنجان قهوه بنوشید با توجه به مقدار مصرف توصیه شده در روز، شما می توانید به اندازه 2 درصد آن را تامین کنید.

پتاسیم و منگنز: شما می توانید 3 درصد از مقدار توصیه شده در روز را با نوشیدن یک فنجان قهوه تامین کنید.

قهوه

مصرف کافئین می تواند میزان ابتلا به پارکینسون را کاهش دهد.

بیماری پارکینسون مانند آلزایمر یک بیماری رایج است که مربوط به عملکرد مغز می باشد. به طوری که در صورتی که سلول هایی که دوپامین ترشح می کنند از بین بروند، شما مبتلا به بیماری پارکینسون خواهید شد. از آنجایی که برای این بیماری درمان مشخصی وجود ندارد شما می توانید با مصرف کافئین و قهوه کافئین دار میزان ابتلا به این بیماری را تا 60 درصد کاهش دهید.

رابطه بیماری پارکینسون با قهوه

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بعضی از سرطان ها را کاهش می دهد.

در صورتی که سلول های بدن به صورت کنترل نشده رشد کنند، باعث ابتلا به سرطان می شود. سرطان کبد و روده بزرگ به ترتیب دارای جایگاه سوم و چهارم را در زمینه دلایل عمده مرگ به خود اختصاص داده اند. شما می توانید با مصرف یک فنجان قهوه در طول روز خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 40 درصد کاهش دهید. همچنین می توانید با مصرف 4 تا 5 فنجان قهوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 15 درصد کاهش دهید.

درمان سرطان با قهوه

مصرف و نوشیدن قهوه می تواند خطر ابتلا به نقرس را کاهش دهد.

طبق تحقیقات انجام شده بر روی پرستاران، کسانی که در روز بیشتر از 4 فنجان قهوه مصرف می کنند، 57 درصد و کسانی که 1 تا 3 فنجان قهوه می نوشند، چیزی حدود 22 درصد کمتر دچار بیماری نقرس می شوند. همچنین طبق تحقیقات انجام شده بر روی مردان جامعه مشخص شد که مردانی که 4 تا 5 فنجان قهوه در روز می نوشند، به اندازه 40 درصد و مردانی که 6 فنجان قهوه می نوشند چیزی حدود 60 درصد کمتر به نقرس ابتلا می شوند.

رابطه بیماری نقرس با قهوه

نوشیدن قهوه می تواند باعث افزایش طول عمر شود .

همانطور که گفته شد بر اساس فواید و خواصی که قهوه دارد، نوشیدن قهوه می تواند باعث افزایش طول عمر شما بشود و شما از ابتلا به برخی از بیماری ها از جمله: دیابت نوع 2، آلزایمر، سرطان و... در امان باشید و باعث درمان بیماری می شود همچنین موجب می شود که دچار مرگ زودرس نشوید.

افزایش طول عمر با قهوه

قهوه سبب کاهش وزن و چربی سوزی می شود.

در تحقیقات انجام شده مصرف قهوه میزان متایولیسم بدن را 3 تا 11 درصد بالا می برد و همچنین میزان چربی سوزی بدم را 10 تا 30 درصد افزایش می دهد. اگر چه این میزان برای تمامی افراد یکسان نیست و ممکن است با مصرف طولانی قهوه این میزان کاهش پیدا کند.

کاهش وزن با نوشیدن قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب