farsi beauty

طرز تهیه جوانه گندم با پارچه

جوانه گندم

برای طرز تهیه ی جوانه ی گندم همراه با پارچه کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

در مرحله ی اول می بایست یک کاسه آب را در دمای نیمه گرم قرار داده و گندم ها را داخل آن بریزید و اجازه دهید به مدت یک شب تا صبح داخل آب بماند. سپس، بعد از گذشت زمان مورد نظر، گندم را داخل آبکش ریخته و زیر شیر آب قرار داده و روی آن آب بریزید.و سپس اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود.

در مرحله ی دوم کاسه ای درب دار را انتخاب کرده و کنار دستتان بگذارید. سپس دستمالی تمیز، نخی و مرطوب برداشته و بعد از آنکه آب دانه های گندم به طور کلی گرفته شد، دانه های گندم را داخل پارچه گذاشته و سپس دستمال را داخل کاسه بگذارید و درب کاسه را بگذارید و اجازه دهید 12 ساعت داخل کاسه بماند.

در ارتباط با محیط نگهداری جوانه ی گندم می بایست، به این نکته ی مهم دقت کنید که تا زمانی که جوانه هایتان آماده شوند باید آن ها را در مکانی گرم و تاریک نگهداری کنید. دقت کنید که دمای مناسب برای جوانه ها 22 درجه ی سانتی گراد می باشد. و به طور کلی شما به سه تا پنج روز زمان احتیاج دارید که جوانه هایتان آماده شوند.

در مرحله ی سوم، پس از گذشت دوازده ساعت، برای بار دوم دانه های گندم را داخل آبکش ریخته و آن را مجدد زیرشیر آب قرار دهید، (این کار را انجام دهید تا دانه هایتان بوی نم نگرفته و نگندد.) در صورتی که در تابستان این کار را انجام می دهید، لازم است هر هشت ساعت یک بار دانه های گندم را زیر شیر آب، آبکشی کنید. 

در مرحله ی آخر، بعد از آنکه دو روز گذشت، جوانه ها را داخل دستمالی مرطوب قرار داده و روی یک سینی بگذارید. (به این نکته ی مهم‌دقت کنید که پارچه همیشه می بایست مرطوب باشد.) و سپس سینی را جلوی پنجره و غروب آفتاب گذاشته و اجازه دهید جوانه ها مقداری رشد کنند. در پایان هم پس از آنکه جوانه ها آماده شدند آن ها را دوباره زیر شیر آب، داخل آبکش ریخته و پس از آنکه آب آن به طور کامل گرفته شد، می توانید آن ها را در یخچال بگذارید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب