farsi beauty

درمان سریع یبوست در بارداری با روش های خانگی

بارداری

یبوست چیست؟

یبوست مرتبط به روده ها می باشد؛ عملکرد روده در هر فرد متفاوت با فرد دیگر می باشد، یبوست در حقیقت به معنای دفع کمتر از سه بار مدفوع در طول هفته و دفع دردناک و سخت مدفوع می باشد.

ممکن است شما هم این مشکل روده ای را تجربه کرده باشید زیرا طبق آمار ما از هر چهار زن یک نفر ممکن است یبوست را در دوره بارداری تجربه کرده باشد، یبوست می تواند دردناک باشد و شما باید سعی کنید با مصرف ملین و مایعات مشکل را درمان کنید.

یبوست بارداری به چه علت به وجود می آید؟

ییوست بارداری دلایل مختلفی مانند فیبر پایین، کمبود ویتامین و تغییرات هورمونی دارد.

همچنین فشار رحم به روده و تغییر حالات مادر در دوره بارداری هم می تواند موجب یبوست در طی بارداری شود.

آیا یبوست در دوران بارداری عوارضی را به دنبال دارد؟

در حقیقت اگر زود دست به کار شوید نیاز به نگرانی نیست زیرا یبوست نمی تواند روی جنین تاثیر منفی بگذارد، تمام سختی یبوست را مادر تحمل می کند و این عارضه برای ناراحتی روده مادر می باشد که خوشبختانه قابل انتقال نیست.

یبوست های دوره بارداری معمولاً کوتاه مدت و زودگذر هستند و همچنین با مصرف داروها توسط پزشک و نسخه قابل درمان می باشند اما باید بدانید در صورت عدم توجه به یبوست در دوره بارداری ممکن است عوارضی مانند شقاق مقعد، هموروئید یا بواسیر، ناراحتی معده و افتادگی رکتوم برای شما به وجود بیاید.

بارداری

چگونه یبوست دوره بارداری را درمان کنیم؟

برای درمان یبوست دوره بارداری کافیست سبک زندگی خود را تغییر دهید، از ملین های ایمن تحت نظر پزشک معالج استفاده کنید و مایعات بیشتری میل کنید.

به راهکار های زیر توجه کنید تا مشکل یبوست در دوران بارداری برای شما از بین برود:

پروبیوتیک بیشتری مصرف کنید

باکتری های مفیدی در روده زندگی می کنند که تعداد آنها بسیار زیاد است، در واقع پروبیوتیک ها همین باکتری ها می باشند که با افزایش حرکات منظم و طبیعی روده شما را از شر مشکلات روده خلاص می کنند.

مایعات بیشتر میل کنید

نوشیدن آب و مایعات می تواند دفع مدفوع را آسان کند و مشکل یبوست را حل کند.

فیبر بیشتری به بدن خود برسانید

مصرف مکمل های فیبر یا غذاهای فیبردار مثل سبوس، غلات، سبزیجات و میوه ها می تواند حرکات روده ای را تسهیل ببخشد و عبور مدفوع از روده را بدون درد کند، با مصرف غذاهای خیلی چرب، نوشیدنی های گازدار و الکلی و غذاهای خیلی شیرین فیبر بدن کم می شود و مشکلات یبوست ای تشدید می شود.

فعالیت روزانه را فراموش نکنید

داشتن فعالیت های روزانه حتی به صورت نرمش برای عدم ابتلا به یبوست واجب است حتماً باید در ماه های آخر بارداری تحرک داشته باشید که دفع مدفوع و زایمان راحت تر را تجربه کنید.

بارداری

درمان های شیمیایی برای رهایی از یبوست دوره بارداری

درمان های شیمیایی باید تحت نظر پزشک انجام بگیرد، برای اطلاعات بیشتر بهتر است بدانید که پزشک ممکن است به شما شیاف ها، قرص ها یا پودر های ملین دهد که دفع مدفوع شما راحت تر گردد.

ملین های روان کننده، ملایم های اسمزی و ملین های حجم دهنده می تواند مشکل یبوست ای شما را حل کند.

درمان یبوست بارداری در طب سنتی چگونه است؟

در طب سنتی یبوست را با مصرف انجیر، آلوی بخارا، خاکشیر و روغن زیتون درمان می کنند.

برخی از متخصصان طب سنتی تزریق روغن زیتون با استفاده از سرنگ (بدون سرنگ) به درون مقعد را پیشنهاد می کنند که برای نرم سازی روده و دفع آسان مدفوع مفید واقع می شود.

چه هنگام به پزشک معالج مراجعه کنیم؟

اگر یبوست شما با استفراغ، تهوع و دل درد، خونریزی از مقعد و بیش از دو هفته طول بکشد لازم است به پزشک مراجعه کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب