farsi beauty

طرز تهیه پوتین کانادایی خوشمزه به روش سنتی و اصیل استان کبک

پوتین کانادایی

پوتین کانادایی نوعی غذای کانادایی است که با سیب زمینی تهیه شده و دارای طعمی فوق العاده است. این غذا با طعم های متنوعی پخته می شود و باب سلیقه ی اکثریت افراد می باشد. برای مشاهده ی آموزش پوتین کانادایی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم پوتین کانادایی برای ۴ نفر :

آب مرغ

۲ لیوان

کره

۱ قاشق غذاخوری

آرد

۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی

۵ عدد متوسط

پنیر پیتزا

۴۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

دستور پخت پوتین کانادایی ( poutine )

در مرحله ی اول کره را همراه با آرد داخل تابه تفت می دهیم  :

در مرحله ی اول تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه کره به طور کامل درون تابه ذوب شد آرد را آرام آرام اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا کره و‌ آرد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

در مرحله ی دوم آب مرغ را داخل سس ریخته و سس را آماده می کنیم :

در مرحله ی دوم آب مرغ را داخل تابه ریخته و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.  پس از آنکه آب مرغ و آرد به خوبی یکدست شدند  اجازه می دهیم سس  بر روی حرارت ملایم ده دقیقه بجوشد و غلیظ شود به طوری که حجم آب یک سوم حجم اولیه شود. در نهایت هم حرارت را خاموش کرده و‌ سس را کنار می گذاریم.

در مرحله ی سوم سیب زمینی ها را  آماده می کنیم :

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل خلالی خرد می کنیم. سپس سیب زمینی ها را با آب سرد به خوبی شست و‌ شو می دهیم تا نشاسته ی روی سیب زمینی ها کاملا از بین برود. حالا سیب زمینی ها را داخل آبکش می ریزیم یا با دستمال خشک می کنیم تا آب اضافی اش کشیده شود.

در مرحله ی چهارم سیب زمینی ها را سرخ می کنیم :

در مرحله ی آخر تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه روغن به خوبی داغ شد سیب زمینی ها را داخل تابه ریخته و به خوبی سرخ می کنیم. حالا زمانی که سیب زمینی ها هنوز داغ هستند پنیر پیتزا را به آن ها اضافه کرده و ‌صبر می کنیم تا پنیر بر روی سیب زمینی های سرخ شده ذوب شود. در نهایت هم حرارت را خاموش کرده و غذا را در ظرف مورد نظر ریخته و همراه با سس مخصوص میل می کنیم.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب