farsi beauty

طرز تهیه پودینگ کاراملی مخصوص و خوشمزه

پودینگ کاراملی

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با روش تهیه ی پودینگ کاراملی آشنا کنیم. پودینگ کاراملی  نوعی دسر ساده است که بر پایه ی شیر تهیه می شود. این دسر خوش طعم در بسیاری از مهمانی ها و تولد ها استفاده می شود و طرفداران بسیاری دارد  . برای آموزش مرحله ب مرحله ی این دسر محبوب با ما همراه باشید.

مواد لازم

شکر

۱ لیوان سر خالی

شیر

۴ لیوان

خامه صبحانه

۲۰۰ گرم

نشاسته ذرت

۵ قاشق غذاخوری پر

کره

۲۵ گرم

 

طرز تهیه ی پودینگ کاراملی :

مرحله ی اول، ترکیب مواد :

در ابتدا شکر را داخل قابلمه ای متوسط ریخته و بر روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر ذوب شود در این قسمت اصلا از قاشق استفاده نمی کنیم و قابلمه را تکان تکان می دهیم تا شکر یکدست ذوب شود.  سپس  شیر سرد را به همراه نشاسته داخل کاسه ای ریخته و به خوبی هم می زنیم تا نشاسته حل شود. در ادامه زمانی که شکر به خوبی ذوب شد خامه صبحانه را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. در ابتدا شکر سفت می شود اما با هم زدن و مخلوط کردن و حرارت کم کم گلوله ها باز شده و یک دست می شوند.

مرحله ی دوم، ترکیب و مخلوط نهایی مواد :

در این مرحله کره را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود . سپس مخلوط شیر و نشاسته را آرام آرام اضافه می کنیم. در این قسمت به صورت مرتب مواد را هم می زنیم تا شیر جوش بیاید و حباب ایجاد شود.

مرحله ی سوم، انتقال به ظرف :

در این مرحله موادمان را داخل ظرف های تک نفره می ریزیم و پس از آنکه خنک شد به مدت سه الی پنج دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا ببندد . اگر دوست داشتیم دسر را به صورت قالبی در بیاوریم نیاز است دو قاشق پودر ژلاتین را درون شیر سرد بریزیم و به روش بنماری آن را کاملا حل کنیم. حالا داخل مواد پودینگ که از داغی افتاده می ریزیم و مواد پودینگ  را داخل قالب انتقال می دهیم و قالب را داخل یخچال می گذاریم. پس از آنکه کاملا بست آن را داخل ظرف مورد نظر انتقال می دهیم . نوش جان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب