farsi beauty

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ مخصوص

سیب زمینی تنوری با سس قارچ

سیب زمینی تنوری با فر به همراه سس قارچ یکی از خوش طعم ترین روش های پخت سیب زمینی می باشد که قطعا عاشق طعم آن خواهید شد. برای دیدن آموزش سیب زمینی تنوری با سس قارچ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار تا شش نفر :

سیب زمینی ریز

۲۰ تا ۳۰ عدد

روغن زیتون

۶ قاشق غذاخوری

پودر سیر

 ۲ قاشق چایخوری

سبزی معطر خشک

۲ قاشق چایخوری

آویشن

۱ قاشق چایخوری

پودر پاپریکا

۱ قاشق چایخوری

پنیر پارمزان

۲ قاشق غذاخوری

سیر

۳ حبه

آرد

۳ قاشق غذاخوری

کره

۲ قاشق غذاخوری

خامه

۲۰۰ گرم

شیر

۲ لیوان

جعفری تازه

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور پخت سیب زمینی تنوری با سس قارچ

مرحله ی اول :

در ابتدای کار درون قابلمه ای مقداری آب ریخته و سیب زمینی ها را داخل آن می ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و صبر می کنیم تا آب قابلمه جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب قابلمه حرارت آن را کم کرده و اجازه می دهیم سیب زمینی های داخل آن به مدت ده دقیقه بر روی حرارت ملایم بپزند. حالا زیر حرارت را خاموش کرده و قابلمه را زیر آب سرد می گیریم. سپس پوست سیب زمینی ها را کنده و آن را داخل ظرفی گودی شکل می ریزیم.

مرحله ی دوم :

روغن زیتون، پودر سیر، سبزی معطر و آویشن را به ظرف حاوی سیب زمینی ها اضافه می کنیم. و پس از آن پودر پاپریکا و پنیر پارمزان را اضافه می کنیم. سپس با دست و به آرامی مخلوط می کنیم تا مواد به همه جای سیب زمینی ها برسد. در این قسمت از کار فر را بر روی دمای ۲۰۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود. سپس کف سینی فر را کمی چرب کرده یا با کاغذ روغنی می پوشانیم و سیب زمینی ها را داخل سینی فر چیده و به مدت بیست دقیقه داخل فر می گذاریم. پس از بیست دقیقه سیب زمینی ها را جا ب جا کرده و دوباره به مدت بیست دقیقه زمان می دهیم که سیب زمینی ها داخل فر بپزند.

مرحله ی سوم :

در فاصله ی زمانی که سیب زمینی ها داخل فر پخته می شوند سیر تازه را پوست گرفته و به خوبی رنده می کنیم. سپس تابه ای را روی حرارت گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. سپس سیر رنده شده را داخل تابه ریخته و به مدت دو دقیقه تفت می دهیم. سپس کره را به همراه آرد اضافه می کنیم و تا زمانی که رنگ آرد تغییر کرده و بوی خامیش گرفته شود تفت می دهیم. حالا شیر را به همراه خامه در ظرفی رقیق می کنیم و مخلوط شیر و خامه را به تابه ی حاوی آرد و.. اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا موادمان به جوش بیاید.

مرحله ی چهارم :

در این مرحله قارچ هایی که قبلا شسته ، ریز کرده و در تابه ای جدا سرخ کرده ایم را به موادمان اضافه کرده و خوب هم  می زنیم  و حرارت را کم می کنیم تا موادمان غلیظ شود. پس از آنکه سس به خوبی غلیظ شد آن را از روی حرارت برداشته و بر روی سیب زمینی هایی که از فر خارج کرده ایم می ریزیم. و در نهایت جعفری تازه  خرد شده را بر روی سیب زمینی و سس مخصوصش می ریزیم و در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم. سیب زمینی های شما آماده است. نوش جان

منبع تصویر joy_____fastfood

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب