farsi beauty

طرز تهیه سوپ سیب زمینی خوشمزه

سوپ سیب زمینی

سوپ سیب زمینی یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین پیش غذاهای بین المللی است که قطعا پس از امتحان کردنش عاشق طعم خوش آن خواهید شد. برای آشنایی نحوه ی پخت این سوپ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

سیب زمینی

۵۰۰ گرم

آب گوشت

۴ لیوان

پیاز

۱ عدد ( بزرگ )

گوشت چرخ کرده

۲۵۰ گرم

لیمو ترش

۱ عدد

تخم مرغ

۲ عدد

کره

۱۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و ‌روغن

به مقدار کافی

دستور پخت سوپ سیب زمینی:

مرحله ی اول :

در ابتدای کار در قابلمه ای مناسب دو ‌لیوان آب ریخته و سیب زمینی ها را به اضافه کرده و‌ روی حرارت می گذاریم تا خوب آب پز شود. پس از آنکه سیب زمینی ها در آب پختند زیر حرارت را خاموش کرده و پوست سیب زمینی ها را می گیریم و آن ها را به قابلمه ای که قصد داریم سوپ را در آن بپزیم منتقل می کنیم‌.

مرحله ی دوم :

در این مرحله آب گوشت را نیز به سیب زمینی ها اضافه کرده و با گوشت‌کوب برقی یا دستی سیب زمینی ها را به آرامی میکس می کنیم تا پوره شوند.

حالا پیاز را پوست گرفته و آن را رنده می کنیم سپس با گوشت چرخ کرده، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه داخل کاسه ای مناسب ریخته و‌ خوب با دست ورز می دهیم تا منسجم و چسبناک شود.

مرحله ی سوم :

در این مرحله کره را داخل تابه ای ریخته و ‌آن را روی حرارت ملایم می گذاریم سپس مخلوط گوشت چرخ کرده را به کوفته های کوچک تبدیل کرده و داخل تابه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا تخم مرغ را داخل کاسه ای هم می زنیم تا از لختگی خارج شده و یکدست شود. سپس آب لیمو ترش را به تخم مرغ ها اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ی چهارم :

در این مرحله مخلوط آب گوشت و سیب زمینی را روی حرارت ملایم می گذاریم و مخلوط تخم مرغ را آرام آرام به آن اضافه می کنیم. سپس گوشت های گلوله شده را به همراه کره  به قابلمه سوپ اضافه کرده و پانزده تا بیست دقیقه هم می زنیم تا سوپمان جا بیوفتد. در این قسمت از کار حرارت را خاموش کرده و به مدت پانزده دقیقه درب قابلمه را بر نمی داریم. پس از سپری شدن پانزده دقیقه سوپ را داخل ظرف ریخته و با کوفته قلقلی تزئین می کنیم. و در صورت دلخواه با کره سرو می کنیم و‌ در پایان با نان تست میل می کنیم. نوش جان

منبع تصویر zohrehsor

طرز تهیه سوپ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب