farsi beauty

خواص شگفت انگیز سیب زمینی برای سلامتی

سیب زمینی

سیب زمینی ماده ی اولیه ی بسیاری از غذاهای ایرانی و پای ثابت آشپزخانه های ایرانی است. اما آیا  با خواص بی نهایت سیب زمینی برای سلامتی آشنا هستید؟ سیب زمینی سرشار از ویتامین B6  و ویتامین C می باشد و ماده ای بی نهایت مفید برای سلامتی است.یک عدد سیب زمینی کوچک‌ شامل 30 گرم کربوهیدارت است و یک فنجان پوره ی سیب زمینی حاوی 214 کالری است . با ما همراه باشید که  در اینجا شمارا با فوایدی از سیب زمینی آشنا خواهیم کرد که قطعا شگفت زده خواهید شد.

تقویت سیستم ایمنی بدن همراه با سیب زمینی

با توجه به تحقیقات انجام شده سیب زمینی می تواند تاثیرات  فوق العاده ای بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشد. همچنین در زمان التهابات و یا زمان بیماری، لکوسیت هایی در بدن تولید می شود که مصرف سیب زمینی می تواند آنها را کاهش دهد.

با سیب زمینی سنگ کلیه را درمان کنید

با توجه به تحقیقات دانشگاه مریلند استفاده از سیب زمینی به علت آنکه سرشار از فیبر می باشد می تواند سطح سلامت بدن را بالا برده و مانع از عود سنگ های کلیه شود.‌ همچنین سیب زمینی سرشار از منیزیم است ( کلسیم کم داشته و زیادی روی در آن باعث سنگ کلیه می شود ) که باعث جلوگیری از سنگ کلیه می شود.

سیب زمینی

با مصرف سیب زمینی وزنتان را کنترل کنید

مصرف سیب زمینی می تواند باعث شود شما برای مدت طولانی احساس گرسنگی نکنید .بنابر این سبب کاهش وزن شما خواهد شد. اما نیاز نیست دائم سیب زمینی بخورید که وزنتان را کنترل کنید. سیب زمینی توانایی این را دارد که مانع دریافت مواد غذایی شود. بازدارنده ی پروتئاز از سیب زمینی استخراج می شود و  دریافت غذا و بالا رفتن وزن را کاهش  می دهد.همچنین سیب زمینی می تواند وزن سالم را افزایش دهد‌. زیرا سبزیجات کالری دارند و استفاده نرمال  از آنها می تواند سبب افزایش وزن سالم و پایدار باشد.

با مصرف سیب زمینی کلسترول خون را کاهش دهید

سیب زمینی سرشار از  فیبر است و  توانایی بسیاری در کاهش کلسترول خون دارد.

سبزیجات سرشار از فیبرِ محلول و نامحلول هستند که اولی سبب کاهش کلسترول بد می شود. به این نکته ی مهم توجه کنید که بیشترین مقدار فیبر در پوست سیب زمینی است که کندن آن سبب از بین بردن فیبر آن می شود. همچنین سیب زمینی به تنهایی توانایی کاهش کلسترول را دارا است به شرطی که آن را سرخ نکنید.

بهبود سلامت قلب همراه با سیب زمینی

سیب زمینی شامل کلسترول نیست و شامل بخش زیادی فیبر ، پتاسیم ، ویتامین C و  B6 است. که همه ی آنها نقش مهمی در سلامت قلب دارند. وجود فیبر در سبزیجات سبب کاهش کلسترول اضافی در خون می شود.و پتاسیم توانایی بالایی در محافظت و مراقبت از قلب دارد. مصرف  4 .069 میلی گرم پتاسیم در طول روز می تواند خطر ایجاد بیماری های قلبی را تا 49 درصد کاهش دهد.همچنین با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از فیبر بیشتر ( به خصوص سیب زمینی ) میتواند  ابتلا به بیماری های قلبی را به طرز چشم گیری کاهش دهد.

سیب زمینی

کاهش التهاب به کمک سیب زمینی

سیب زمینی حاوی موادی است که توانایی ضد التهابی دارد.

سیب زمینی زرد  و ارغوانی توانایی بالایی در کاهش تورم دارند. و این به معنی مراقبت از ورم مفاصل و روماتیسم است. همچنین با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته سیب زمینی می تواند آسیب های التهابی در آقایان را دگرگون کرده و تغییر دهد.

با استفاده از سیب زمینی استخوان هایتان را تقویت کنید

وجود پتاسیم و منیزیم در سیب زمینی سبب تقویت و سلامت استخوان ها می شود. این دو ماده  می توانند مانع از ایجاد پوکی استخوان در آقایان و خانم ها شوند.

بهبود خواب همراه با سیب زمینی

وجود مقدار زیادی پتاسیم در سیب زمینی که مانند آرام بخشی عالی برای ماهیچه عمل می کند سبب بهبود وضعیت خواب  شده  و به تجربه ی خواب بهتر کمک می کند.

سیب زمینی

سیب زمینی دارویی برای کاهش علائم قبل قائدگی

میل کردن مقداری آب سیب زمینی سبب کاهش و تسکین علائم قبل از دوران قائدگی در خانم ها می شود.وجود بخش زیادی کربوهیدرات در آب سیب زمینی میتواند سبب بالا رفتن تریپتوفان ( نوعی آمینو اسید) شود که تولید سروتونین را در بدن بالا می برد. سروتونین باعث بهبود حالت و پایین آمدن مقدار اضطراب در افراد می شود.

بهبود هضم و گوارش با مصرف سیب زمینی

وجود بخش زیادی کربوهیدرات در سیب زمینی به سوخت واکنش ها در بدن کمک بزرگی می کند که هضم نیز، یکی از آن ها است. همچنین وجود فیبر در سیب زمینی ، به خصوص پوست آن، سبب عملکرد بهترِ هضم در بدن می شود.جالب است بدانید نشاسته ی موجود در سیب زمینی باعث افزایش حجم  مدفوع می شود. زیرا غیر قابل هضم می باشد. سیب زمینی توانایی بالایی در درمان اسهال دارد زیرا مصرف کربوهیدرات و کالری می تواند سبب احیای انرژی شده و ریکاوری را سرعت بخشد. به این نکته توجه کنید که منظور از سیب زمینی ، سیب زمینی پخته شده است نه سیب زمینی سرخ کرده .

سیب زمینی

کاهش فشار خون به کمک سیب زمینی

وجود بخش زیادی پتاسیم در پوست سیب زمینی سبب کاهش فشار خون در بدن می شود. در واقع وجود پتاسیم مانند یک ادرار آور قوی عمل می کند. تحقیقات نشان داده است که میل کردن دو عدد سیب زمینی در طول روز می تواند تاثیر بسیاری در کاهش فشار خون داشته باشد.تحقیقات نشان داده است که سیب زمینی شامل موادشیمیایی گیاهیِ مشابهی با قرص های فشار خون است.

سیب زمینی

با سیب زمینی از سرطان به دور باشید

بسیاری از افراد گمان می کنند که میل کردن سیب زمینی سبب ایجاد سرطان می شود اما یک نکته ی بسیار مهم را فراموش کرده اند که تنها مصرف سیب زمینی به صورت سرخ کرده از آن جهت که باعث تولید ماده ای شیمیایی به نام آکریلامید می شود می تواند باعث ایجاد سرطان  شود. اما مصرف سیب زمینی به شکل دیگر مانع از ایجاد سرطان شده و از به وجود آمدن آن جلوگیری می کند. برای مثال 50 گرم ویتامین c ( معادل با دو سیب زمینی ) می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را تا 8 درصد کاهش دهد. همچنین با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شد که استفاده از سیب زمینی های ارغوانی می توانند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهند.

سیب زمینی

بهبود سلامت مغز به کمک سیب زمینی

وجود  اسید آلفا لیپویک در سیب زمینی سبب بالا رفتن سلامت مغز در انسان می شود.  این اسید به بهبود حافظه در آلزایمر و درمان شناختی در افراد بیمار ، کمک می کند.

سیب زمینی همچنین توانایی بالایی در درمان افسردگی در افراد مبتلا دارد. آن ها می توانند بر انتقال دهنده های عصبی که مسئول مدیریت بخش روحی هستند تاثیر بگذارند. علاوه بر این وجود ویتامین cدر سیب زمینی کمک بزرگی به درمان افسردگی در افراد می کند. ویتامین یک آنتی اکسیدان بوده و مانع از آسیب سلولی به ویژه در مغز می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب