farsi beauty

طرز تهیه چیپس ترد بازاری

چیپس سیب زمینی

چیپس از جمله تنقلات پر طرفدار است و به راحتی در هر مغازه ایی یافت می شود. اما باید توجه داشت مصرف روزانه آن ممکن است برای سلامتی شما خطراتی را ایجاد کند. در این مقاله شما می توانید چیپس را با روش سالم تر به صورت خانگی تهیه کنید. البته باید دقت کنید که چیپس پرکالری است و در صورت داشتن رژیم لاغری باید به این موضوع دقت کنید.

 

مواد لازم برای تهیه چیپس ترد

سیب زمینی

دو عدد بزرگ

نمک

1قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی

به مقدار کافی

پودر آویشن یا جعفری خورد شده

درصورت علاقه

 

طرز تهیه چیپس خانگی ترد بازاری

مرحله اول

برای تهیه چیپس ابتدا سیب زمینی ها را پوست بکنید. آن ها را به یک اندازه و به صورت ورقه ای برش بزنید. می توانید از رنده های مخصوص برای ورقه کردن سیب زمینی ها استفاده کنید. پس از ورقه ای کردن سیب زمینی ها، آن ها را به مدت 40 تا 45 دقیقه در آب سرد و یخ قرار دهید.

 

مرحله دوم

بعد از خیس خوردن سیب زمینی ها آن ها را آبکش کنید و با یک پارچه یا دستمال تمیز آن ها را خشک کنید. در این مرحله می توانید نمک را به آن ها اضافه کنید. بعد از سرخ کردن سیب زمینی ها هم می توانید به آن ها نمک بزنید.

چیپس سیب زمینی

مرحله سوم، سرخ کردن چیپس ها

در یک قابلمه مناسب روغن بریزید. میزان روغن باید به حدی باشد که سیب زمینی ها در آن شناور شوند. ورقه های سیب زمینی را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید به خوبی طلایی و سرخ شوند.

 

مرحله چهارم

پس از سرخ شدن سیب زمینی ها، برای گرفتن روغن اضافی آن ها می توانید از یک آبکش فلزی یا دستمال حوله ای استفاده کنید. پس از این کار نوبت به طعم دادن چیپس ها می رسد. می توانید از پودر آویشن یا جعفری خورد شده برای طعم بهتر چیپس ها استفاده کنید. نوش جان.

چیپس سیب زمینی

روش تهیه چیپس تند فلفلی

برای تهیه چیپس فلفلی هنگامی که روغن را در قابلمه ریختید به آن به اندازه ی دلخواه فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید پس از این کار سیب زمینی های ورقه شده را به روغن داغ بیفزایید.

منبع تصویر: ashpazi_miti

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب