farsi beauty

طرز تهیه سوفله سیب زمینی و بادمجان خوشمزه

سوفله سیب زمینی و بادمجان

سوفله سیب زمینی و بادمجان نوعی پیش غذای خوشمزه است که شکلی جذاب داشته و به سادگی آماده می شود. برای مشاهده ی آموزش سوفله سیب زمینی و بادمجان در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم سوفله سیب زمینی و بادمجان برای چهار نفر :
سیب زمینی بزرگ۴ عدد
بادمجان۳ عدد
سینه مرغ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
مواد لازم برای سس بشامل :
شیر گرم۲ لیوان
کره۲ قاشق غذاخوری
آرد۲/۵ قاشق غذاخوری

دستور پخت سوفله سیب زمینی و بادمجان

در مرحله ی اول سیب زمینی و مرغ را آبپز می کنیم :

در ابتدای کار قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و‌ سیب زمینی های شسته شده را داخل آن می ریزیم. سپس به اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را بر روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم سی تا چهل و پنج  دقیقه بر روی حرارت بماند تا سیب زمینی کاملا بپزد. سپس قابلمه ای دیگر انتخاب کرده و‌ مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه می ریزیم. سپس به مقداری که روی مرغ را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را بر روی حرارت می گذاریم تا به مدت سی تا چهل دقیقه روی حرارت بماند تا بپزد.

در مرحله ی دوم بادمجان ها را سرخ کرده و مواد دیگر را آماده می کنیم :

در این مرحله بادمجان ها را پوست گرفته و به شکل مکعبی ریز خرد می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه روغن داغ شد بادمجان ها را اضافه کرده و سرخ می کنیم. سپس مرغ را که به خوبی ‌پخته شده است را از روی حرارت برداشته و به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا سیب زمینی ها را از روی حرارت برداشته و به خوبی پوست گرفته و داخل کاسه ای مناسب می ریزیم. سپس کره را به سیب زمینی اضافه کرده و به کمک گوشت کوب به خوبی می کوبیم تا پوره شود.

در مرحله ی سوم سس بشامل را آماده می کنیم :

در این مرحله قابلمه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم. سپس کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود. حالا آرد را داخل قابلمه ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه شیر را آرام آرام به مخلوط اضافه کرده و به شکل ممتد هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شود. در ادامه موادمان را به شکل مداوم بر روی حرارت هم می زنیم تا کاملا یکدست شده و به غلظت مطلوب برسد. حالا نمک و فلفل را به سس اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم و مخلوط می کنیم.

در مرحله ی چهارم سوفله را آماده کرده و داخل فر می گذاریم :

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. سپس ظرفی مناسب فر انتخاب کرده و پوره ی سیب زمینی را داخل ظرف ریخته و با پشت قاشق پوره سیب زمینی را صاف و پخش می کنیم. حالا بادمجان ها را روی پوره ی سیب زمینی پخش می کنیم و بعد از آن سینه ی مرغ خرد شده را روی بادمجان می ریزیم. در ادامه روی موادمان را سس بشامل ریخته و در پایان پنیر پیتزا را روی موادمان می ریزیم. حالا ظرف را در طبقه ی وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم سوفله ی ما به مدت بیست دقیقه داخل فر بماند تا پنیر پیتزا آب شود سپس گریل را روشن می کنیم تا پنج دقیقه سوفله گریل شود و‌ روی پنیر طلایی شود. در نهایت هم ظرف را از داخل فر خارج کرده و به کمک جعفری خرد شده تزئین می کنیم. و به همراه سس میل می کنیم. غذای ما حاضر است.

منبع تصویر massimos.co.za

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

487 مطلب