farsi beauty

خواص بی نظیر سیب زمینی که شما را عاشق آن می کند!

سیب زمینی

سیب زمینی potato گیاهی فوق العاده بوده که به علت خواص بی نظیرش همیشه مورد توجه همگان بوده است. همچنین این گیاه بی نظیر به علت داشتن مقدار زیادی ویتامین c و نشاسته فواید بسیاری برای سلامت  پوست داشته و پوست را به مقدار بسیار زیادی بهبود می بخشد.در این مقاله ما سعی داریم که شمارا با خواص بی شمار سیب زمینی بر روی پوست و سلامت و زیبایی آشنا کنیم.

سیب زمینی معجزه ای برای مو :

مو یکی از اساسی ترین معیار های زیبایی در سرتاسر جهان می باشد و سیب زمینی  علاوه بر تاثیر فوق العاده اش بر روی  پوست شما تاثیر مثبتی بر موی سر نیز میگذارد. بنابر این اگر به دنبال موهایی سالم و درخشان هستید کافی است که یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و پس از آنکه آب آن را گرفتید آن را با یک عدد تخم مرغ کامل و سه قطره آب لیمو مخلوط کنید. بعد از آنکه خمیرتان آماده شد آن را به کف سر تا نوک موهایتان بمالید و اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه بر روی سرتان باقی بماند سپس آن را با شامپوی همیشگیتان و آب گرم شست و شو دهید.نتیجه ی کار دیدنی است. شما به ساده ترین روش صاحب موهایی فوق العاده خواهید بود.

سیب زمینی

سیب زمینی دارویی قوی برای از بین بردن پف چشم :

این روز ها اکثر افراد برای درمان پف چشمها یشان روش های پر هزینه و گاها مضری را امتحان می کنند که بسیاری از آنها نیز به نتیجه ی دلخواهشان دست پیدا نمی کنند. اما جالب است که بدانید که ترکیب آب خیار و آب سیب زمینی به ساده ترین روش این کار را انجام می دهد.

سیب زمینی به علت دارا بودن  مقدار زیادی نشاسته مایع و کاتالاز و خیار به علت داشتن  اسید اسکوربیک و اسید کافئیک توانایی بسیار بالایی در از بین بردن پف چشم و روشن شدن پوست دارند.

سیب زمینی ،دشمن راش پوستی، خارش و نیش حشرات :

 اگر به دنبال روشی آسان برای حل مشکلات این چنینی می باشید سیب زمینی بهترین گزینه است. برای این کار تکیه ای سیب زمینی خام را بر روی محل مورد نظر گذاشته و چند دقیقه صبر کنید. برای تسکین و درمان سریع تر ، این کار را چند بار در طول شبانه روز انجام دهید.

با استفاده از سیب زمینی با حلقه های تیره ی دور چشم خداحافظی کنید :

یکی از مشکلات مهمی که امروزه اکثر افراد دچار آن هستند وجود حلقه هایی تیره در اطراف یا زیر چشم هایشان است .برای از بین بردن حلقه های تیره ی دور چشم کافی است از خواص روشن کننده ی سیب زمینی برای رفع این مشکل استفاده کنید برای این  منظور یک عدد سیب زمینی بزرگ را پوست بکنید و آن را به قطعات بززگ تقسیم کنید‌ سپس قطعات را در یک دستمال یا پارچه ریخته و 15الی 20دقیقه بر روی ناحیه ی مورد نظر بگذارید و در پایان آن را با آب گرم شست و شو دهید.

سیب زمینی

با کمک سیب زمینی آفتاب سوختگی را درمان کنید :

یکی از خواص بی نظیر سیب زمینی ، بهبود سوختگی است. برای رسیدن به این مقصود کافی است که برش های یک سیب زمینی خام را بر روی محل سوختگی بگذارید یا آب سیب زمینی را روی محل مورد نظرتان مالش دهید. این کار علاوه بر رفع سوختگی باعث نرمی و خنکی پوست و کاهش تیرگی آن می شود.

سیب زمینی دارویی قوی برای از بین بردن چین و چروک پوست :

سیب زمینی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل ضد پیری در جهان شناخته شده که به سادگی چین و چروک را همچون بوتاکس از بین می برد. همچنین استفاده ی مداوم و منظم از آب سیب زمینی درخشش بی نظیری به پوست بخشیده و سلامت آن را بهبود می بخشد و چین و چروک را از پوست دور نگه می دارد.

سیب زمینی پاک کننده ای طبیعی برای پوست :

اگر به دنبال یک پاک کننده ی طبیعی و قوی برای پوستتان می باشید .سیب زمینی بهترین گزینه است.برای انجام این کار یک عدد سیب زمینی را همراه یک عدد خیار به قطعات متوسط تقسیم کنید.حالا به مدت 20 دقیقه قطعات خیار و سیب زمینی را در دستگاه مخلوط کن له کنید. و در این مرحله یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به همراه مقداری آب به مخلوط اضافه کنید . حالا شما میتوانید از مخلوط به دست آمده برای تمیز کردن پوستتان استفاده کنید تا به طرز عجیبی طراوت و درخشش را به پوستتان بازگرداند.

سیب زمینی

با سیب زمینی سلول های مرده ی پوست را حذف کنید :

سیب زمینی توانایی بالایی در از بین بردن سلول های مرده ی پوست دارد . برای این رسیدن به این هدف کافی است یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و آن را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید سپس آن را با آب گرم شست و شو دهید.  پس از مدتی خواهید دید که علاوه بر از بین بردن سلول های مرده ،  پوست شما به طرز شگفت انگیزی جوان و پرطراوت شده است.

همراه با سیب زمینی لکه های پوستتان را از بین ببرید :

لکه های پوستی یکی از مهم ترین خطرات زیبایی به شمار می روند که می تواند چهره ی شمارا به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار دهند.برای از بین بردن این مشکل باید به صورت روزانه از آب سیب زمینی به عنوان یک مایع شست و شوی پوست استفاده کنید تا خودتان پس از مدتی شاهد کمرنگ شدن و حذف لکه های پوستتان باشید و به پوستی روشن و بی نقص دست یابید.

همراه با سیب زمینی خشکی پوست را از بین ببرید:

اگر به دنبال راهی برای نرمی پوستتان هستید و می خواهید از شر خشکی پوست خلاص شوید از سیب زمینی استفاده کنید. برای این کار سیب زمینی رنده شده را با یک قاشق چایخوری پنیر کورد مخلوط کنید.ماسک را بر روی پوستتان بگذارید و اجازه دهید بیست دقیقه بر روی آن بماند .سپس آن را با آب شست و شو دهید. این ماسک علاوه بر رطوبت بخشیدن ب پوست و نرم کردن آن سبب آب رسانی عمیق پوست شده و به عنوان ماسک ضد پیری هم شناخته می شود.

سیب زمینی روشی برای درمان ریزش مو :

برای درمان ریزش مو کافی است یک ماسک مخصوص با استفاده از سیب زمینی و عسل تهیه کنید و شاهد تاثیر فوق العاده ی آن باشید.برای این کار دو قاشق از آب سیب زمینی را با یک قاشق عسل و دو قاشق آلوئه ورا مخلوط کنید.این مخلوط را به ته موها مالیده و پوست سر را با آن ماساژ دهید.سرتان را با یک کلاه دوش پوشانده و اجازه دهید  دو ساعت به آن حالت باقی بماندو در مرحله ی آخر سرتان را با یک شامپوی ملایم شست و شو دهید. اگر به دنبال گرفتن بهترین نتیجه می باشید سعی کنید دو بار در هفته از این ماسک عالی  استفاده کنید.

سیب زمینی

تاثیر فوق العاده ی سیب زمینی برای از بین بردن جوش های صورت :

اگر میخواهید یک تونر طبیعی و فوق العاده برای پوست صورتتان  تهیه  کنید ، مخلوط سیب زمینی ، گلاب و آب لیمو پیشنهاد فوق العاده ای است.سیب زمینی خاصیت فراوانی در از بین بردن و حذف جوش های پوست شما دارد .بنابر این با ترکیب آب سیب زمینی، کمی گلاب و آب لیمو. و اسپری کردن آن به پوست خود برای همیشه از شر جوش ها خلاص شوید .این ماسک  علاوه بر جوش . التهاب ، سوزش ، خارش ، زخم و کبودی را در مدت زمان کوتاهی کاهش می دهد.

تنظیم جربی پوست با سیب زمینی :

اگر به دنبال روشی برای کنترل چربی پوست صورتتان می باشید ماسک سیب زمینی گزینه ی مناسبی است. برای تهیه ی این ماسک یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و به آن  مقداری آب لیموی تازه و کمی گلاب یا آب برنج اضافه کنید و اجازه دهید 15 دقیقه بر روی پوستتان  بماند و در پایان آن را با آب شست و شو دهید .این ماسک فوق العاده چربی پوست را تنظیم و متعادل می کند.

چاقی صورت با آب سیب زمینی :

استفاده از آب سیب زمینی به مدت دو هفته سبب چاق شدن صورت شده و طراوت و زیبایی زیادی به آن می بخشد. برای انجام این کار دو تا سه عدد سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را گرفته و بنوشید تا پس از مدت کوتاهی به نتیجه ی دلخواهتان برسید.

سیب زمینی تازه

سیب زمینی

رفع سفیدی موها با استفاده از سیب زمینی :

یکی از بهترین روش ها برای کاهش تراکم موهای سفید و ایجاد نرمی در موها ،استفاده از پوست سیب زمینی است .برای این منظور، پوست  5 عدد سیب زمینی را در  2لیتر آب بجوشانید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد. سپس پوست آن را دور ریخته و آب آن را پس از شست و شوی موها با شامپو روی موی سرتان بریزید. نتیجه ی این کار پس از مدتی شما را شگفت زده می کند.نتجیه، موهایی به نرمی پنبه با کاهش حجم موهای سفید می باشد.

سیب زمینی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب