farsi beauty

طرز تهیه ی موس انار خوشمزه و مجلسی مخصوص شب یلدا

موس انار

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی موس انار آشنا کنیم. موس انار نوعی دسر خوش طعم فرانسوی است که به سادگی می توان آن را تهیه کرد. برای مشاهده ی آموزش موس انار با ما همراه باشید.

مواد لازم :

پودر ژله انار

۲ بسته

شیر

۱ لیوان

خامه قنادی

۳۰۰ گرم

آب

۱ لیوان

پنیر خامه ای ماسکارپونه

۲۰۰ گرم

پودر قند

۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ی موس انار

مرحله ی اول، آماده کردن ژله و هم زدن خامه :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و پودر ژله را همراه با آب به کاسه اضافه کرده و ترکیب می کنیم. سپس کاسه را روی حرارت می گذاریم تا پودر ژله به طور کامل داخل آب حل شود. پس از آنکه پودر ژله در آب حل شد حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم ژله خنک شود. در ادامه کاسه ای مناسب انتخاب کرده و خامه را داخل آن می ریزیم. سپس به کمک همزن خامه را به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله ی دوم، ترکیب مواد با یکدیگر :

پس از آنکه خامه فرم گرفت شیر، پنیر، پودر قند و ژله ای را که کنار گذاشته بودیم تا خنک شود را به کاسه ی حاوی خامه اضافه کرده و ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.حالا مقداری از موادی که به دست آمده را بر می داریم و داخل ظرفی می ریزیم. سپس مقداری رنگ خوراکی داخل ظرف می ریزیم تا دسر دو رنگ شود.

مرحله ی سوم، سرو دسر :

در مرحله ی آخر ظرف های مناسب را انتخاب می کنیم. سپس کمی از موادمان را داخل آن می ریزیم در ادامه مقداری از مواد رنگ دیگرمان را به آن اضافه می کنیم تا ظرف پر شود. این کار را تا زمانی که موادمان تمام شده و تمام ظرف ها پر شود انجام می دهیم. در ادامه ظرف ها را داخل یخچال می گذاریم تا موس های انار سفت شده و خودشان را بگیرند. در پایان هم آن ها را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم.

بیان نکته ی تکمیلی :

می توان در تزئین این دسر خوش طعم از دانه های انار استفاده کرد، همچنین می توان ژله را از ابتدا جدا درست کرده و به شکل خرد در آورد و بر روی موس های انار ریخت. انتخاب با شما است. نوش جان

منبع تصویر​​​​​​​dorna_sweet 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب