farsi beauty

تاثیر بی نظیر ماسک انار برای جوانسازی و از بین بردن خشکی پوست

ماسک انار برای جوانسازی و خشکی پوست

انار یکی از میوه هایی به حساب می آید که علاوه بر ارزش غذایی، کاربرد ویژه ای در زمینه زیبایی و از بین بردن مشکلات پوستی نیز دارد. انار دارای ویژگی هایی است که موجب طراوت و شادابی پوست و همچنین باعث روشن شدن پوست شما می شود. علاوه بر اینها شما می توانید از ماسک انار برای از بین بردن خشکی پوستتان و جوانسازی پوست صورتتان استفاده کنید.

خواص انار

انار حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و ویتامین می باشد بنابراین شما می توانید از انار و ماسک انار برای لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مرده پوستتان استفاده کنید و از آنجا که انار دارای مقادیر بسیار زیادی از اسید های چرب ضروری می باشد، می تواند سلول های پوستی را تحریک و آن ها را بازسازی کند.

دانه های انار دارای خواص بسیار مفیدی است. زیرا دانه انار موجب جوانسازی و شاداب و با طراوت ماندن پوست می شود و از آنجایی که دارای آنتی اکسیدان است باعث جلوگیری پیری پوست شما می شود و علاوه بر اینکه بر روی لایه های بیرونی پوست تاثیر دارد می تواند بر روی چروک های عمقی پوست نیز تاثیر بگذارد و از ظاهر شدن آنها پس از مدت زمان کم جلوگیری کند.

جدا از اینها می توان از گل انار برای تولید محصولات آرایشی مانند مرطوب کننده ها و تقویت کننده های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

دانه انار

خشکی پوست چیست؟

زمانی که بدن شما آب از دست می دهد باعث خشکی پوست می شود که به آن دی هیدریشن نیز می گویند. عوامل مختلفی در خشک شدن پوست موثر است که عبارتند از:

  • شرایط آب و هوایی
  • محیط زندگی
  • طرز زندگی
  • میزان سلامتی

که برخی از آنها به راحتی حل می شود و برخی به زمان بیشتری نیاز دارد تا حل و درمان شود.

انار چه تاثیری در خشکی پوست دارد؟

همانطور که گفته شد امروزه از گل انار برای تولید مرطوب کننده ها و تقویت کننده های پوستی استفاده می شود که شما می توانید در مقاله بهترین مرطوب کننده و آبرسان با انواع آنها آشنا شوید. همچنین گل انار دارای خواص شگفت انگیزی است که عبارتند از:

  • جلوگیری از خشک شدن پوست
  • تقویت سیستم گردش خون
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • نوسازی بافت

انار

خاصیت ضد آفتاب انار

همانطور که گفته شد انار منبع آنتی اکسیدان ها به حساب می آید و این ویژگی انار در کنار خاصیت ضد التهابی آن باعث می شود که از پوست شما در برابر اشعه های خورشید محافظت کند و از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.

پاکسازی پوست با استفاده از انار

علاوه بر موارد ذکر شده، انار حاوی پانتونیتیک اسید نیز می باشد که باعث می شود پوست شما در طول روز مرطوب بماند و باکتری ها از پوست شما دور بشوند. برای این کار کافیست که صورتتان را به خوبی بشویید و سپس مقداری از آب انار را به صورت خود بزنید.

با استفاده از این کار شما می توانید جوش و آکنه صورتتان را کاهش دهید و پوستتان را سفت کنید.

از بین بردن جوش و آکنه با استفاده از انار

پوست انار نیز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد و باعث دور نگه داشتن عفونت های پوستی و باکتری ها می شود.

 برای این کار کافیست که پوست انار را کمی تفت بدهید و سپس آن را آسیاب کنید تا به خوبی پودر شود و آن را با گلاب و یا آب لیمو ترکیب کنید و روی جوش یا آکنه صورتتان قرار دهید.

انار

خاصیت مرطوب کنندگی پوست انار

پوست انار می توند از پوست در برابر سموم محیطی و آلودگی ها محافظت کند و می تواند PH پوست را در حالت تعادل قرار دهد. علاوه بر آن می تواند پوست شما را نرم نگه دارد و رطوبت آن را حفظ کند.

برای بهره گیری از این خاصیت کافیست که آب انار را با روغن نارگیل و یا روغن زیتون ترکیب کنید و روی پوستتان بگذارید و پس از گذشت 10 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

تاثیر ماسک انار در جوانسازی پوست

 برای تهیه ماسک انار کافیست که ابتدا انار را نصف کنید و دانه های انار را جدا کنید و درون ظرف بریزید. سپس دانه های انار را کمی له کنید و آب انار را بر روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید. ( این کار را به آرامی و خونسردی انجام دهید.) پس از گذشت 20 دقیقه صورتتان را بشویید. شما می توانید از این ماسک دو بار در طول هفته استفاده کنید.

آب انار

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب